Logo Radio Łódź

Kosodrzewiny oficjalnie przejezdna. Kierowcy czekali na to pół roku

Dzisiaj nastąpił odbiór techniczny niewielkiego odcinka ul. Kosodrzewiny, ale ważnego dla kierowców, bo łączącego ulice Frezjową i Transmisyjną. Od lutego ŁSI prowadziła prace na fragmencie ok.160 m, a kierowcy nagminnie lekceważyli tymczasową organizację ruchu, jeżdżąc w obu, a nie w jednym, przepisowym kierunku.

(Fot. amag)

Pół roku pracowali na 160 m

Jak najlepiej ominąć korki na al. Piłsudskiego jadąc od Andrespola czy Janowa w stronę centrum? Oczywiście ul. Pomorską. Niestety, przez ostatnie pół roku objazd ten odpadał ze względu na rozkopany fragment ul. Kosodrzewiny. Chociaż ma zaledwie 160 m, to jest strategiczny, bo łączy ul. Transmisyjną z Frezjową i umożliwia dojazd do ul. Pomorskiej. Od lutego Łódzka Spółka Infrastrukturalna budowała tam kanalizację sanitarną, a kierowcy mogli jeździć tylko w jednym kierunku, czyli od Pomorskiej do Rokicińskiej. Czy tego przestrzegali? Rzadko. Zarówno w porannym szczycie komunikacyjnym, jak i w popołudniowym, auta kursowały pod prąd między koparkami. Blokowały tym samym przejazd kierowcom jadącym w stronę Widzewa.

(Fot. amag)

Jeżdżą, jak chcą

Trudno winić tu oznakowanie, bo informacja o drodze bez wylotu była już na skręcie z ul. Rokicińskiej w Transmisyjną, a zakaz wjazdu widniał na ul. Transmisyjnej przy skrzyżowaniu z ul. Kosodrzewiny. Najwyraźniej jednak kierowcy mają już dość rozkopanych łódzkich ulic i dopóki mogą, jeżdżą według własnych zasad. Dzisiaj nastąpił odbiór techniczny ul. Kosodrzewiny, ale już na początku tygodnia zniknęły z niej wygrodzenia ŁSI, a także zakazy wjazdu. Właśnie w poniedziałek na ul. Kosodrzewiny powróciła komunikacja autobusowa. Jednak nie linia 58, która przed robotami ŁSI komunikowała Janów ze Stokami. Od poniedziałku po ul. Kosodrzewiny kursuje linia 91. 

Remont za remont

Dlaczego 91 a nie 58? Ze względu na remont ul. Wiączyńskiej, który rozpoczął się właśnie w poniedziałek. Wprowadzono tam nową organizację ruchu, więc linia 91 musiała zmienić trasę. Poza tym pozostawienie linii 58 na Stokach pozwala też zaoszczędzić część brygad i wykorzystać je do obsługi linii Z91. Jednak gdy remont ul. Wiączyńskiej się zakończy, linia 58 ma wrócić na Janów i komunikować to osiedle ze Stokami. Na razie Janów ma być skomunikowany z Mileszkami. 

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką Polityka plików cookies