Logo Radio Łódź

Przystanki tramwajowe w Ksawerowie nie są za wąskie. Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego nie ma do nich zastrzeżeń

Po skontrolowaniu modernizowanej trasy tramwajowej do Pabianic, Łódzki Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego nie ma uwag do szerokości nowych przystanków w Ksawerowie i nie będzie wszczynał postępowania administracyjnego w tej sprawie.

(Fot. Zdjęcie nadesłane )

Wniosek o kontrolę od społecznika

W połowie maja inspektorzy nadzoru budowlanego podjęli decyzję o skontrolowaniu budowy w Ksawerowie, a dokładnie nowych przystanków tramwajowych na modernizowanej trasie tramwajowej do Pabianic. Decyzja była podyktowana wnioskiem o kontrolę, jakie złożył jeden ze społeczników. Z dokonanych przez niego pomiarów wynikało, że nowe przystanki są za wąskie i nie spełniają wymogów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z marca 1999 r.

- Zgodnie z nim minimalna szerokość peronu powinna wynosić nie mniej niż 2 m, a z dokonanych przeze mnie pomiarów wynika, że jest ona niższa niż zakładana rozporządzeniem - podkreślał w maju społecznik.

Czytaj: Nadzór budowlany sprawdzi szerokość peronów przystankowych na modernizowanej trasie tramwajowej do Pabianic

Według jego pomiarów przystanek Ksawerów (w kierunku Pabianic) ma szerokość 1,8 m, Widzew Żdżary (w kierunku Łodzi)  1,8 m, Teklin (w kierunku Pabianic) 1,9 m. Społecznikowi trudno było ustalić czy mniejsza szerokość peronów to kwestia prac wykonawcy inwestycji czy projektanta.

O jeden krawężnik

Łódzki Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego przeprowadził kontrolę 20 maja. O jej wynikach poinformował w przesłanym wczoraj piśmie.

Czytaj: Czy nowe przystanki w Ksawerowie są za wąskie? Nadzór budowlany podejmie decyzję do połowy czerwca, bo sprawa jest skomplikowana

Inspektorzy podkreślili, że pomiary przystanków wykonano po obrysie zewnętrznym peronów, czyli razem z krawężnikami. A zgodnie z wyjaśnieniami projektanta peronów przystankowych, osoba składająca wniosek o kontrolę, nie wliczyła w ich szerokość "krawężnika zamykającego tylnego". Jego szerokość jest o tyle istotna, że wynosi 20 cm, czyli tyle, o ile przystanek Widzew Żdżary był według społecznika za wąski. ŁWINB zaznaczył w piśmie, że biorąc pod uwagę przeprowadzoną kontrolę i zebrany materiał dowodowy, nie znajduje podstaw do wszczęcia i prowadzenia postępowania administracyjnego. 

ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z PABIANIC I POWIATU PABIANICKIEGO 
ZNAJDZIESZ W DZIALE "WIADOMOŚCI Z PABIANIC". KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką Polityka plików cookies