Logo Radio Łódź

Torowisko na Dużym Skręcie w Ksawerowie pod ziemią, ale będzie gotowe razem z pozostałą częścią trasy

Modernizacja trasy tramwajowej do Pabianic dobiega końca, a torowiska na pętli Duży Skręt nie widać. Pabianicki magistrat zapewnia, że pętla zostanie oddana do użytku w tym samym terminie, co ukończenie całej inwestycji. Wstępnie planowane jest to na październik.

(Fot. amag)

Grunt należał do MKT

Początkowo modernizacja trasy tramwajowej do Pabianic nie obejmowała remontu pętli Duży Skręt, ponieważ w momencie ogłaszania przetargu na realizację inwestycji teren krańcówki nie należał do gminy miejskiej Pabianice. W dokumentacji wpisana nadal była Międzygminna Komunikacja Tramwajowa, która zakończyła swoją działalność w 2012 r. Obecnie stan prawny gruntu jest już uregulowany, więc nic nie stoi na przeszkodzie by ruch na pętli wznowić razem z uruchomieniem tramwajów do Pabianic. Jednak torowiska na Dużym Skręcie nie widać. W jego miejscu jest piach. Pabianicki magistrat uspokaja, że torów nie zdemontowano.

- Torowisko zostało zasypane piachem, ponieważ na pętli była budowa podstacja trakcyjna - wyjaśnia Marcin Chmielewski, naczelnik Wydziału Infrastruktury Technicznej i Komunikacji w pabianickim Urzędzie Miasta.

Oczyszczą tory

Jeszcze przed rozpoczęciem modernizacji trasy tramwajowej do Pabianic zapewniano, że stan torowiska i sieci na pętli jest w miarę dobry, więc nie jest potrzebna przebudowa tej infrastruktury. 

- Z trasy głównej wyprowadzone zostały w stronę pętli łuki zjazdowe i wyjazdowe tak by wykonawca prac mógł połączyć nowe torowisko z tym, które jest na pętli. Tory na Dużym Skręcie zostaną oczywiście oczyszczone i oddane do użytku w tym samym czasie, co nowa trasa tramwajowa. Koniec inwestycji zaplanowany jest na październik, ale to, kiedy tramwaje pojadą po nowych torach, jest też uzależnione od modernizacji zajezdni Chocianowice - podkreśla Marcin Chmielewski. 

Obecnie tramwaje kursują po ul. Pabianickiej tylko do ul. Rudzkiej, gdzie wykonano specjalny rozjazd dla tramwajów dwukierunkowych, który umożliwia motorniczym zmianę kierunku jazdy. Dalej przejazdu nie ma, ponieważ wykonawca modernizacji zajezdni wyłączył z eksploatacji torowisko na jej wysokości. 

ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z PABIANIC I POWIATU PABIANICKIEGO 
ZNAJDZIESZ W DZIALE "WIADOMOŚCI Z PABIANIC". KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką Polityka plików cookies