Logo Radio Łódź

Nadzór budowlany sprawdzi szerokość peronów przystankowych na modernizowanej trasie tramwajowej do Pabianic

Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego skontroluje w piątek (20 maja) modernizowaną trasę tramwajową do Pabianic. Chodzi o odcinek ksawerowski. Do inspektoratu wpłynęło pismo w tej sprawie.

(Fot. Zdjęcie nadesłane , amag)

Wniosek o kontrolę inwestycji

Modernizacja trasy tramwajowej do Pabianic to niekończącą się opowieść ze względu na często przekładane terminy jej ukończenia. Najpierw prace miały się zakończyć we wrześniu ubiegłego roku, potem nowy termin wyznaczono na grudzień 2021 r., a kolejny na czerwiec tego roku. Jednak ostatecznie modernizacja ma się zakończyć w październiku. Nie wiadomo jednak czy prace nie wydłużą się ze względu na pismo, które pod koniec kwietnia wpłynęło do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowalnego.

Czytaj: Nowe torowisko tramwajowe w Pabianicach w 2021 roku

Jeden ze społeczników złożył  wniosek o kontrolę na terenie modernizacji linii tramwajowej Łódź-Ksawerów-Pabianice. Powód? Szerokość peronów przystankowych, które dokładnie wymierzył i skrajnia torowiska tramwajowego. To o tyle problem, że odcinek ksawerowski, jest niemal gotowy i miał być ukończony w czerwcu. WINB potwierdza, że przeprowadzi na nim kontrolę. 

-   Łódzki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego zawiadomił o zamiarze przeprowadzenia czynności inspekcyjno-kontrolnych w terenie. Przywołana wyżej kontrola odbędzie się w najbliższym czasie, a o jej wynikach wnioskodawca, zostanie powiadomiony niezwłocznie odrębnym
pismem - informuje sekretarz WINB w Łodzi.

Perony przystankowe zbyt wąskie

Społecznik dokonał pomiarów na początku kwietnia. 

- Główną moją uwagę przykuły wymiary peronów przystankowych, które wedle moich pomiarów i wiedzy są zbyt wąskie oraz mankamenty związane ze skrajnią torowiska tramwajowego, mogące prowadzić do kolizji dwóch pojazdów. Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej minimalna szerokość peronu powinna wynosić nie mniej niż 2 m. Zmierzone przeze mnie perony w wielu przypadkach posiadają szerokość mniejszą niż zakładana rozporządzeniem. Przystanek Ksawerów (w kierunku Pabianic) ma szerokość 1,8 m, Widzew Żdżary (w kierunku Łodzi) też 1,8 m. Przystanek Teklin (w kierunku Pabianic) ma szerokość węższej części peronu 1,9 m. Nie wiem czy za wąskie perony przystankowe to efekt prac wykonawcy czy może projektanta - podkreśla społecznik.

W przypadku Teklina społecznik ma też uwagi odnośnie lokalizacji przystanku. Na środku długości peronu znajduje się wjazd do posesji.  A to może powodować trudności przy rozkładaniu rampy dla wózków inwalidzkich w przypadku niektórych typów tramwajów. W tym akurat przypadku trudno mieć uwagi do wykonawcy, bo o lokalizacji przystanków nie decyduje.

ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU 
ZNAJDZIESZ W DZIALE "WIADOMOŚCI". KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką Polityka plików cookies