Logo Radio Łódź

Pozycjonowanie organiczne – łódź ratunkowa Twojego biznesu?

We współczesnym świecie, w którym handel i usługi opierają się na sieci, nie można pominąć procesu pozycjonowania organicznego. Mimo bardzo dużego poziomu skomplikowania jest niezbędnym czynnikiem, który wpływa na widoczność wybranej domeny w wyszukiwarce Google. To ją polscy internauci wykorzystują do przeszukiwania stron internetowych. Warto się w niej znaleźć jak najwyżej.

Artykuł partnera

(Fot. mat. prasowe)

Czym jest pozycjonowanie?

Proces pozycjonowania nie bez powodu uznaje się w internecie za najważniejsze działanie marketingowe, gdyż dobrze łączy wysoką efektywność ze stosunkowo niedużymi nakładami inwestycyjnymi. Polega na podniesieniu pozycji wybranej witryny w Google, która dla polskich internautów stanowi podstawową i najważniejszą bazę, zrzeszającą w swoich zasobach setki milionów stron internetowych. Łatwość obsługi oraz ogromna liczba zaindeksowanych witryn sprawia, że na polskim rynku wyszukiwania firma Google nie ma sobie równych.

Sam proces przeszukiwania jej zasobów jest bardzo prosty, gdyż sprowadza się do wpisania pytania przez internautę w pole wyszukiwania. Z reguły Google przeszukuje swoje rozległe bazy składające się z kilkuset milionów witryn w nie dłużej niż kilkadziesiąt milisekund, a wyniki prezentuje w postaci listingu na podstronie SERP – Search Engine Results Page. Użytkownik internetu odwiedza jedną, może dwie pierwsze strony wyników, dlatego tak istotne jest, aby znaleźć się wśród nich na jak najwyższym miejscu.

Efektywność pozycjonowania to podstawa

Pozycjonowanie sklepów internetowych i stacjonarnych polega na dostosowaniu witryny, a właściwie jej kodu źródłowego, do wymagań Google. Gigant z Mountain View oblicza pozycję każdej strony, dokładniej jej ranking, na podstawie wielu istotnych danych, parametrów i szczegółów. Efektywność pozycjonowania sklepów zależy od jego zgodności z wytycznymi Google. Wśród zalet optymalizacji SEO warto wymienić przede wszystkim większą liczbę dobrze konwertujących internautów na witrynie oraz większe zaufanie, które wynika bezpośrednio z dobrej pozycji w wyszukiwarce Google. Nie można także pominąć aspektu zarobków – lepsza pozycja witryny może równać się większej marży wynikającej ze stałego napływu wielu potencjalnie zainteresowanych klientów.

Każdy szczegół ma znaczenie – poznaj najważniejsze etapy pozycjonowania

Pozycjonowanie organiczne polega na modyfikowaniu kodu źródłowego witryny w taki sposób, aby spełniał wszelkie wymagania firmy Google, których jest nawet kilkaset. Niestety Google nie podaje ich bezpośrednio, przez co zrealizowanie całego procesu wymaga od pozycjonera (osoby zaangażowanej w pozycjonowanie) ogromnej wiedzy, wieloletniego doświadczenia oraz doskonałej orientacji na rynku.

Cały proces większość firm rozpoczyna od audytu SEO, polegającego na kompleksowej analizie witryny. To kluczowy etap i nie bez powodu wykonuje się go w pierwszej kolejności, gdyż pozwala dokładnie zaplanować skuteczną strategię kolejnych kroków. Działania on-site z kolei obejmują dokładną i precyzyjną modyfikację kodu źródłowego. To bardzo wymagająca część pozycjonowania, w której można popełnić szereg błędów. Łącznie z tymi, które mogą w efekcie wiązać się ze znacznym pogorszeniem pozycji strony WWW lub nawet jej usunięciem z SERP.

Nie bez znaczenia jest także budowanie bazy linków (hiperłączy) prowadzących do pozycjonowanej witryny i umieszczonych na zewnętrznych domenach. Teraz nie liczy się jednak ich ilość – znaczenie ma wyłącznie jakość. Linki warto umieszczać wyłącznie na stronach o dobrej reputacji, które przekażą nieco swojej „siły” stronie poddanej pozycjonowaniu. Podstawową pułapką jest natomiast farma linków – umieszczenie na niej łącza prowadzącego do wybranej strony może spowodować znaczne jej obniżenie w rankingu.

Jaki budżet przeznaczyć na pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to zawsze opłacalny proces i to niezależnie od tego, w jakiej branży obraca się nasza firma. Warto jednak przyjąć zasadę, że im lepszych wyników oczekujemy, tym wyższe koszty będziemy zmuszeni ponieść. Liczy się także trudność pozycjonowania – na wymagających, popularnych i konkurencyjnych frazach kluczowych znacznie ciężej się dobrze wypozycjonować. Np. sformułowania takie jak „damskie ubrania” czy „części komputerowe” wymagają dużych nakładów finansowych, podczas gdy bardziej skonkretyzowane frazy, takie jak „damskie ubrania xxl czerwone” są nieco tańsze.

Nie bez znaczenia jest także firma (bądź osoba), która zajmie się całym procesem – od początku, aż do końca. Z reguły większość przedsiębiorców sięga po ofertę agencji SEO, które proces pozycjonowania traktują jako jedną z najważniejszych usług swojej działalności. Depczą im po piętach jednak freelancerzy. To, który wybór okaże się lepszy, zależy przede wszystkim od wymagań oraz budżetu. Zawsze jednak warto przeczytać opinie na temat wybranej firmy i zestawić je z indywidualnymi oczekiwaniami.

Pozycjonowanie w praktyce – pułapki i błędy

Pozycjonowanie sklepów internetowych to trudny proces, a przez to także narażony na popełnienie wielu błędów. Część z nich prowadzi do niekorzystnych następstw. Podstawowym problemem, z którym borykają się między innymi pozycjonerzy i freelancerzy, są zbyt duże oczekiwania przedsiębiorcy. Dotarcie aż na sam szczyt w bardzo konkurencyjnych frazach kluczowych bywa nie tyle trudne i kosztowne, co po prostu niemożliwe. Bardzo często jest to nieopłacalne, nawet mimo dużych możliwości finansowych przedsiębiorstwa – pojawienie się na pierwszej stronie, nie zaś na pierwszym miejscu, bywa bardziej uzasadnione ekonomicznie.

Ze względu na duże oczekiwania, część firm może wówczas odejść się do mniej konwencjonalnych środków i osiągnąć efekt odwrotny do zamierzonego. Błędem jest także niestosowanie się do wytycznych agencji. Jeśli według profesjonalistów lepszym wyjściem okaże się założenie nowej witryny od podstaw, to być może warto wziąć tę sugestię pod uwagę i stworzyć kolejną stronę. To co prawda oznacza kolejne nakłady finansowe i niewielką stratę czasu, jednak może się opłacać w dłuższej perspektywie.

Więcej na ten temat dowiesz się na stronie www.empressia.pl - pozycjonowanie w Łodzi oraz całej Polsce.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką Polityka plików cookies