Logo Radio Łódź

Jak powinien wyglądać posiłek przed i po treningu? Poznaj zasady!

Regularne treningi to nieodłączna część Twojego stylu życia? Proces pracy nas sylwetką stał się Twoją pasją? Chcesz stracić kilka zbędnych kilogramów i uzyskać szczupłą, zgrabną figurę? Niezależnie od tego, na które z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco, możesz być pewny, że podejmowana przez Ciebie aktywność fizyczna będzie miała bardzo pozytywny wpływ na Twoje zdrowie, samopoczucie i ciało. Warto jednak pamiętać o tym, że niezwykle istotne jest także spożywanie zdrowych zbilansowanych posiłków. Codzienna dieta powinna być bogata w cenne składniki odżywcze. Pojawia się więc pytanie, co jeść przed i po treningu? Sprawdź!

Artykuł partnera

(Fot. mat. prasowe)

Dobrze zbilansowana dieta bogata w cenne składniki odżywcze

Niezależnie od tego, czy chcesz stracić zbędną tkankę tłuszczową, czy zbudować masę mięśniową, Twoja dieta powinna być bogata w węglowodany, tłuszcze i białko. Te składniki są niezwykle ważne dla organizmu. Węglowodany są kluczowym źródłem energii, tłuszcze wspierają działanie układu nerwowego i krwionośnego, a z kolei białko jest niezbędne w procesie wzrostu, regeneracji tkanek, komórek oraz narządów. To podstawowe składniki diety, który wpływają na prawidłowe funkcjonowanie całego organizmu. Zdrowa dieta polega przede wszystkim na wybieraniu wartościowych produktów bogatych w witaminy i minerały. Nie da się zaprzeczyć, że połączenie dobrze zbilansowanej diety i treningów, pozwoli Ci osiągnąć cel i uzyskać wymarzoną sylwetkę.

Jaka powinna być kaloryczność diety?

Kaloryczność diety jest kwestią indywidualną i zależy między innymi od takich czynników jak wiek, wzrost, waga, aktywność fizyczna i cel sylwetkowy. Jeśli chcesz obliczyć swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, możesz skorzystać z kalkulatorów internetowych obliczających wskaźnik CPM. Następnie od uzyskanej wartości możesz odjąć lub dodać około 200-300 kcal, w zależności od tego, czy planujesz utratę zbędnych kilogramów, czy budowanie masy mięśniowej. Jeśli do diety dodasz aktywność fizyczną, z pewnością osiągniesz swój cel. Osoby początkujące mogą wybrać się na zajęcia fitness w Łodzi - świetna zabawa gwarantowana!

Posiłek przed treningiem – źródło energii do działania

Posiłek przed treningiem jest bardzo ważny, ponieważ to źródło energii, która będzie Ci potrzeba podczas aktywności fizycznej. Rozkład makroskładników w dużej mierze zależy od indywidualnych potrzeb i rodzaju aktywności, jednak przyjmuje się, że powinien to być lekkostrawny posiłek węglowodanowy z niewielką ilością tłuszczów i białka. Pamiętaj jednak, aby spożyć go do 2 godzin przed planowanym treningiem.

Posiłek po treningu – co jeść po aktywności fizycznej?

Posiłek po treningu również jest bardzo ważny, ponieważ Twój organizm musi uzupełnić utraconą energię i zadbać o regenerację po intensywnym wysiłku. Powinien zawierać przede wszystkim węglowodany i białko oraz niewielką ilość tłuszczu. Pamiętaj, że jedynie połączenie diety i treningów pomoże Ci osiągnąć spektakularne efekty!

Zbilansowana dieta i aktywność fizyczna dopasowana do aktualnych możliwości i potrzeb to klucz do sukcesu. Jeśli te dwa elementy staną się nieodłączną częścią Twojego życia, szybko zobaczysz znaczącą różnicę zarówno w samopoczuciu, jak i wyglądzie.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką Polityka plików cookies