Logo Radio Łódź

TBM Faustyna i Katarzyna wybudowały w Łodzi już 1730 m podziemnych tras

Prace związane z drążeniem tunelu średnicowego postępują zgodnie z planem. Maszyny TBM drążące tunele pod Łodzią wybudowały już 1730 m podziemnych tras. TBM Faustyna jest w trakcie "przezbrajania" i niebawem zacznie drążenie jednotorowego tunelu w kierunku stacji Łódź Żabieniec.

(Fot. Maciej Zieliński WatchLine)

- Na przystanku Łódź Polesie powstały już ściany szczelinowe sięgające 30 m głębokości. Tworzą one zewnętrzny korpus przystanku. Gotowe są stropy na poziomie 0 oraz -1 i powstaje strop na kondygnacji -2. Wykonawca zaczął wydobywanie gruntu z poziomu -3, na którym powstaną tory i perony - tłumaczy Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Z kolei na przystanku Łódź Śródmieście kontynuowana jest budowa ścian ściany szczelinowych. Na maj zaplanowano rozpoczęcie wykopów między nimi. Na terenie dawnej synagogi prace nadal prowadzą archeolodzy.

- Na przystanku Łódź Koziny powstają wewnętrzne ściany szczelinowe. Budowana jest płyta stropowa poziomu -1. Następnie powstaną kolejne elementy przystanku, czyli płyta pośrednia i płyta denna. Aby zapewnić sprawne drążenie tuneli przy ul. Skarpowej i ul. Żniwnej budowane są komory (demontażowa i startowa) dla TBM Faustyny - wyjaśnia Rafał Wilgusiak. 

Maszyny TBM drążące tunele pod Łodzią wybudowały już ponad 1730 m podziemnych tras. W lutym Faustyna zakończyła pierwszy z czterech jednotorowych tuneli, które połączą stacje Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec z tunelem dwutorowym w kierunku Łodzi Fabrycznej. Po przeglądzie Faustyna zostanie obrócona o 180 stopni i rozpocznie drążenie drugiego tunelu w kierunku przystanku Koziny i stacji Łódź Żabieniec.

- TBM Katarzyna wykonała ponad 815 m głównego tunelu dwutorowego w kierunku Łodzi Fabrycznej i zbliża się do przystanku Łódź Polesie. Obecnie drąży tunel w rejonie centrum handlowego Manufaktura. Drążenie zależy od warunków geotechnicznych. Maszyny muszą przejść m.in. przez zawodnione grunty, twarde i duże głazy narzutowe lub piaski. Z kolei TBM Faustyna pokonywała już duże głazy polodowcowe i żwir pomiędzy al. Włókniarzy i ul. Stolarską - mówi Rafał Wilgusiak.

ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU 
ZNAJDZIESZ W DZIALE "WIADOMOŚCI". KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką Polityka plików cookies