Logo Radio Łódź

Google Ads, czyli jak reklamować się w wyszukiwarce

Wyszukiwarka Google to monopolista, ponieważ korzysta z niego przeszło 90% polskich Internautów. W związku z tym reklamy w wyszukiwarce tworzone w ramach Google Ads pozwalają dotrzeć z przekazem do naprawdę szerokiego grona odbiorców. Czym jest Google Ads? Jak reklamować się w wyszukiwarce Google? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

Artykuł partnera

(Fot. Adobe Stock)

Czym jest Google Ads?

Google Ads, działający wcześniej jako AdWords to system reklamowy Google, który został uruchomiony już w 2000 roku. Umożliwia on reklamowanie się w wyszukiwarce Google, serwisie Youtube oraz sieci reklamowej Google, o czym można przeczytać w artykule dostępnym pod linkiem: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/735/google-ads-poznaj-tajniki-reklamy-w-google. Kampanie reklamowe tworzone w ramach Google Ads pozwalają dotrzeć z przekazem do konkretnej grupy odbiorców, co jest możliwe dzięki możliwości szczegółowego określenia grupy docelowej. Podstawą są jednak w większości przypadków słowa kluczowe, czyli frazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce. Reklama wyświetla się bowiem po wpisaniu konkretnych fraz, co sprawia, że jest widoczna dla użytkowników szukających konkretnych treści, czy produktów.

Jak reklamować się w wyszukiwarce Google?

Podstawą Google Ads jest reklama w wyszukiwarce Google, która dostępna jest w wielu formach. Najpopularniejsze z nich to reklama tekstowa, reklamy dynamiczne (DSA), remarketing (RLSA), czy kampanie produktowe. Niezależnie od formy podstawą reklamy w wyszukiwarce jest właściwe określenie słów kluczowych, na które ma być wyświetlany przekaz reklamowy. W rzeczywistości wygląda to w ten sposób, że użytkownik wpisuje do wyszukiwarki daną frazę, a wraz z organicznymi wynikami wyszukiwania wyświetlają mu się również sprecyzowane reklamy Google Ads. Takie rozwiązanie sprawia, że kampanie w wyszukiwarce są bardzo skuteczne i wyróżniają się wysokim współczynnikiem konwersji. warto również podkreślić, że Google Ads podpowiada słowa kluczowe dla danej kategorii, co ułatwia stworzenie skutecznej kampanii.

Efekty kampanii, czyli konwersja

Warto mieć świadomość, że stworzenie i uruchomienie kampanii w Google Ads nie wystarczy do tego, by osiągnąć zakładany efekt, czyli odpowiedni stopień konwersji. Czym jest konwersja? Konwersja to liczba określonych działań w stosunku do ilości wszystkich wyświetleń danej reklamy. Czym mogą być te działania? Możliwości jest wiele, jednak najczęściej chodzi o dokonanie zakupu, złożenie zapytania, czy zapisanie się na newsletter. Należy również pamiętać, że oczekiwany efekt działań reklamowych jest określany przez osobę tworzącą kampanię. Analiza konwersji pozwala również określić, które działania przynoszą największy efekt, a co za tym idzie zdecydowanie na nie postawić. W związku z tym warto pamiętać o tym, że kampania Google Ads powinna być monitorowana, analizowana oraz optymalizowana, co pozwoli zwiększyć jej skuteczność.

Ile kosztuje kampania Google Ads?

Wiele osób z pewnością zastanawia się nad tym, ile kosztuje reklama w wyszukiwarce Google. Otóż w rzeczywistości trudno udzielić odpowiedzi na to pytanie, ponieważ w każdym przypadku cena będzie inna. Wynika to przede wszystkim z faktu, że koszt kampanii uzależniony jest od wielu czynników. Wymienia się wśród nich m.in. rodzaj biznes i poziom konkurencyjności, dobór słów kluczowych, częstotliwość ich wyszukiwania, czy założony poziom konwersji. Szacunkowe koszty kampanii dla danych słów kluczowych pozwala obliczyć Planer Słów Kluczowych, który jest dostępny w panelu Google Ads. Przedstawia on średni koszt kliknięcia dla danego słowa kluczowego.

Podsumowując należy stwierdzić, że reklama w wyszukiwarce może być naprawdę skuteczna i przynieść pozytywne efekty. Warto jednak pamiętać, że wiele w tym przypadku zależy od stworzenia dobrej kampanii Google Ads, czyli doboru odpowiednich słów kluczowych oraz doboru właściwej grupy docelowej.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką Polityka plików cookies