Logo Radio Łódź

5 najważniejszych zasad zdrowego trybu życia

Zdrowy tryb życia równa się lepsze zdrowie, dobre samopoczucie i w konsekwencji - dłuższe życie. Jednak co tak naprawdę oznacza hasło “żyć zdrowo”? Czy zdrowy styl życia to tylko wymysł twórców kolejnych diet i pomysłodawców ćwiczeń na redukcję masy ciała? Sprawdź pięć najważniejszych zasad zdrowego trybu życia i spróbuj wdrożyć je u siebie. Z czasem z pewnością zauważysz różnicę.

Artykuł partnera

(Fot. mat. prasowe)

#1 Odpowiednio zbilansowana dieta 

To, co jemy na co dzień, ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i funkcjonowanie całego organizmu. Zdrowa dieta powinna być właściwie zbilansowana pod względem dwóch kryteriów:

  • kaloryczności,
  • ilości poszczególnych składników odżywczych.

Odpowiednia kaloryczność posiłków pozwala pokryć dzienne zapotrzebowanie na energię, dzięki czemu masz siłę do pracy, wykonywania codziennych obowiązków i dodatkowych aktywności. Wraz z posiłkami powinieneś dostarczać organizmowi wszystkie składniki pokarmowe, czyli białka, tłuszcze, węglowodany oraz witaminy i składniki mineralne. Każdy z tych składników odgrywa w organizmie inne, bardzo ważne role. 

Jeśli nie masz czasu lub po prostu nie lubisz gotować, warto zapoznać się z ofertami cateringu dietetycznego w Twojej okolicy. Dieta pudełkowa to dobry sposób na regularne i zdrowe jedzenie. Sprawdź ofertę i ceny na stronie: https://www.maczfit.pl/cennik/

#2 Umiarkowana aktywność fizyczna 

W zdrowym ciele - zdrowy duch. Ruch ma ogromne znaczenie w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Nie tylko poprawia humor i redukuje stres, ale również wspomaga procesy metaboliczne. Jeśli nie przepadasz za aktywnością fizyczną, mamy dobrą wiadomość. Nie musisz wykonywać intensywnych ćwiczeń siłowych. Chodzi o to, aby ruszać się regularnie. Na początek wystarczy umiarkowana aktywność - spacery, joga, pilates, rolki, pływanie lub taniec. 

#3 Ograniczenie używek 

Używki są wrogiem zdrowego stylu życia. Alkohol znacznie podbija kaloryczność jadłospisu, nie dostarczając organizmowi żadnych cennych składników odżywczych. Poza tym nadmierne spożywanie alkoholu zaburza funkcje poznawcze i destrukcyjnie wpływa na układ nerwowy. Podobnie jest z nikotyną. Ograniczenie, a w konsekwencji całkowita eliminacja używek może okazać się nie lada wyzwaniem. Jeśli masz z tym problem, już na wstępie warto poszukać pomocy u specjalistów. 

#4 Higiena snu 

Zdrowy organizm to wypoczęty organizm. W dzisiejszym zabieganym świecie wiele osób o tym zapomina i nie przykłada dużej wagi do higieny snu. Tymczasem organizm dorosłego człowieka potrzebuje około 7-8 godzin na regenerację. Jak dobrze wypoczywać? Zadbaj o to, aby spać w ciemności i ciszy. Przed snem nie korzystaj z urządzeń elektronicznych, które emitują niebieskie światło. 

#5 Unikanie długotrwałego stresu 

Stres towarzyszy nam na każdym kroku. Nie da się go całkowicie uniknąć, ale można go ograniczyć. To bardzo ważne w kontekście zdrowego stylu życia. Długotrwała ekspozycja na stresujące czynniki zaburza pracę układu nerwowego, pokarmowego i krążenia. Jak unikać stresu? Pamiętaj o przerwach w pracy, dbaj również o chwilę dla siebie w ciągu dnia. Rób to, na co masz ochotę - słuchaj ulubionej muzyki, zaszyj się choćby na 10 minut z książką, nałóż ulubioną maseczkę na twarz. Wielu osobom w wyciszeniu pomagają także praktykowanie jogi i medytacja. 

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką Polityka plików cookies