Logo Radio Łódź

Łódzkie na EXPO w Dubaju. Promocja regionu przez nowoczesność inspirowaną tradycją [WIDEO]

Łódzkie na EXPO w Dubaju. Swoje przysłowiowe 5 minut, które w tym przypadku oznaczało 5 dni na Światowej Wystawie EXPO 2020 w Dubaju, miało województwo łódzkie. Od 6 do 10 listopada w pawilonie polskim odbyła się prezentacja naszego regionu.

(Fot. materiały prasowe)

Motywem przewodnim interaktywnej prezentacji "Województwo Łódzkie. Nowoczesność inspirowana tradycją" był przemysł włókienniczy, w odniesieniu do tradycji historycznych regionu, aż do nowoczesnych technologii w dziedzinie tworzenia tkanin, przy udziale przedsiębiorstw i ośrodków naukowych zlokalizowanych w Łódzkiem. Wystawie towarzyszyły rozmaite wydarzenia dodatkowe, promujące region pod względem gospodarczym, kulturowo-artystycznym i turystycznym.

Odbyło się m.in. Forum Łódzkie dla biznesu, spotkania B2B i matchmakingowe z udziałem przedsiębiorców z regionu łódzkiego oraz przedstawicieli biznesu z terenu ZEA.
Prezentacja Łódzkiego na Expo to także warsztaty dla dzieci prowadzone przez artystów ludowych z regionu, koncert fortepianowy, pokazy muzyki i tańców ludowych oraz kolekcja mody inspirowana elementami tradycyjnych strojów ludowych regionu.

Podczas wystawy swoje oferty prezentowali też przedsiębiorcy. Na podbój Azji ruszyli producenci słodyczy, maszyn rolniczych i inteligentnych kiosków. Sześć firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw zostało zakwalifikowanych do udziału w tej wystawie. Zostały one wyłonione w otwartej rekrutacji.

Województwo łódzkie zorganizowało również w polskim pawilonie forum „Łódzkie dla biznesu”, w którym udział wzięli przedsiębiorcy z Polski i m.in.: Etiopii, Kenii, Malezji, Turkmenistanu, Wietnamu. Wydarzenie to była kolejna szansa na wymianę doświadczeń, ale przede wszystkim nawiązanie kontaktów biznesowych.
W gronie ambasadorów Expo 2020 znalazł się marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber. - Obecność naszego województwa na Expo 2020 w Dubaju stanowi doskonałą okazję do zaprezentowania potencjału gospodarczego, kulturalnego i turystycznego naszego regionu. To ogromna szansa dla innowacyjnych firm z Łódzkiego na wypromowanie produktów i usług - podkreślał.

Hasłem przewodnim Światowej Wystawy EXPO 2020 jest Connecting Minds, Creating the Future – Łącząc umysły, tworzymy przyszłość. Temat przewodni rozwijają trzy podtematy: Opportunity (Szanse), Mobility (Mobilność) i Sustainability (Zrównoważony Rozwój).

EXPO to międzynarodowe wydarzenie promocyjne, skierowane do szerokiego grona odbiorców, m.in. mieszkańców ZEA i przedsiębiorców, w ramach którego na wielu forach i w różnych formach prezentowany jest dorobek kulturalny, naukowy, gospodarczy, techniczny, czy też atrakcje turystyczne poszczególnych państw.

Rozpoczęcie Expo 2020 zostało opóźnione z powodu koronawirusa. Organizatorzy szacują, że wystawę zwiedzi w sumie nawet 18 milionów osób. Udział bierze w niej ponad 200 krajów i organizacji międzynarodowych. Wystawa zakończy się 31 marca 2022 roku, łącznie ma trwać 182 dni (od 1 października 2021).

ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU 
ZNAJDZIESZ W DZIALE "WIADOMOŚCI". KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką