Logo Radio Łódź

W Łodzi rozpoczyna się kampania "Wczoraj uczeń, dziś pracownik"

Łódzkie uczelnie kształcą co roku około 800 absolwentów kierunków informatycznych. Zapotrzebowanie na fachowców w tej dziedzinie tylko w Łodzi wynosi ponad 3 tys. nowych pracowników.

(Fot. Radosław Wilczek)

Politechnika Łódzką oraz ICT Polska Centralna Klaster zorganizowały kampanię "Wczoraj uczeń, dziś pracownik", która będzie promowała wybieranie kierunków informatycznych przez kandydatów na studia oraz zmianę branży przez Łodzian mających inne zawody.

Jak mówi Adam Pustelnik, wiceprezydent Łodzi, żeby podnieść kompetencje związane z nowymi technologiami i lepiej zarabiać, warto pomyśleć o zmianie zawodu. - W Łodzi jest obecnie od kilku do kilkunastu tysięcy miejsc pracy, które czekają na pracowników. Nie tylko w sektorze IT, bardziej w szeroko rozumianym sektorze usług technologicznych. Rynek pracy się zmienia. Rodzaj przygotowania merytorycznego i kompetencji potrzebnych, aby odnaleźć się na tym rynku, zmienił się na przestrzeni lat. Wydaje się, że trzeba się do niego dostosować - dodaje.

Kampania "Wczoraj uczeń, dziś pracownik" rozpocznie się promocją w Internecie krótkich filmów, pokazujących młodych ludzi z mniejszych ośrodków miejskich, którzy podjęli studia w Łodzi, rozpoczęli pracę w firmach z branży IT i zdecydowali o pozostaniu na stałe w naszym mieście.

Bohaterowie z Sieradza, Galewic, Zduńskiej Woli, Dzierzbiętowa, Radomska, Zgierza i Szydłowca opowiadają swoje historie. Mówią o tym, dlaczego wybrali studia na Politechnice Łódzkiej i Uniwersytecie Łódzkim, jak przebiega ich zawodowa kariera w firmach informatycznych (ABB, ATOS, Fujitsu, KnowIT, Transition Technologies) oraz jak mieszka się w dynamicznie zmieniającej się Łodzi.

W 2020 roku Klaster przygotował pierwszy cykl klipów „Join IT in Łódź” pod hasłem „przebranżowienie”. Materiały promowały karierę w łódzkich firmach branży IT, pod kątem pracowników nieposiadających kierunkowego wykształcenia, którzy jednak rozpoczęli karierę w IT i to z sukcesem.

Rozpoczynająca się kampania jest kontynuacją działania na rzecz zwiększenia liczby kandydatów na łódzkie uczelnie, co w dalszej kolejności ma spowodować zasilenie firm z Łodzi odpowiednimi specjalistami.

ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU 
ZNAJDZIESZ W DZIALE "WIADOMOŚCI". KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką