Logo Radio Łódź

Co dalej z 5 wariantem obwodnicy Wielunia? Wyjaśnia rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Piąty wariant obwodnicy Wielunia nie będzie brany pod uwagę przez GDDKiA w Łodzi. Jego budowa okazałaby się nieopłacalna. Według przewidywań, przy tak długim odcinku, kierowcy pojazdów ciężarowych mimo wszystko wybieraliby przejazd przez miasto.

(Fot. www.um.wielun.pl)

Do wyboru są 4 warianty biegnące zarówno po wschodzie jak i zachodzie miasta. Trasa ma być alternatywą dla mieszkańców sąsiednich miejscowości.

- Według piątego wariantu droga przebiegnie najdalej od zabudowań ale jest też zbyt długa. W naszej ocenie ta trasa przejęłaby około czterdzieści procent ruchu tranzytowego. Pozostałe warianty, według naszych przewidywań będą przejmowały od około osiemdziesięciu procent do dziewięćdziesięciu procent - tłumaczy rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi, Maciej Zalewski

Trasa piątego wariantu miałaby zacząć się w miejscowości Kadłub, blisko 6 kilometrów przed Wieluniem, następnie prowadzić na wschód od miasta. Zakończy się w okolicach Masłowic przy drodze krajowej nr 74.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką