Logo Radio Łódź

Zmiana taryfy MPK. Bez Karty Łodzianina cena "migawki" wyższa o 20 zł

Od 1 maja cena "migawki" na wszystkie linie - dla osób nie posiadających Karty Łodzianina - wzrośnie o 20 zł.  Jej posiadacze zapłacą za bilet miesięczny dotychczasową cenę. Stosunkiem 19 do 7 głosów, bez wstrzymujących się, łódzka Rada Miejska przegłosowała zmianę taryfy MPK, która ma przynieść budżetowi wzrost wpływów o 3,8 mln zł. 

Podczas dyskusji poprzedzającej przyjęcie uchwały radny Prawa i Sprawiedliwości Kamil Jeziorski przekonywał, że w czasie epidemii inne miasta obniżają ceny biletów i Łódź powinna iść ich tropem, żeby zachęcać łodzian do korzystania z transportu publicznego. - Np. w Szczecinie obniżono ceny między 10 a 25 %. - mówił radny PiS. 

Nie zgodził się z nim radny Koalicji Obywatelskiej Marcin Hencz, który twierdzi, że miasto mieści się w średniej taryf w kraju, a niższa cena migawki dla osób posiadających Kartę Łodzianina ma przynieść środki na rozwój transportu w mieście. - Bez podnoszenia cen biletów osobom, które realnie korzystają z transportu publicznego i płacą podatki w Łodzi.  Jednocześnie podwyżka zachęca być może część osób, aby składały PIT-y w Łodzi - dodał. 

Wyższą cenę przegłosowano dla biletów długookresowych i pięciodniowych na okaziciela i turystycznych. Dla osób płacących podatki w Łodzi będą dostępne bilety seniora (z Kartą  Łodzianina - 25 zł, juniora - 10 zł, dla dzieci od 4 do 18 lat jeśli uczęszczają do szkoły i migawka roczna. Takich biletów nie kupią osoby, które nie aktywują do 1 maja łódzkiej karty mieszkańca. 

Uchwała wydłuża też do końca grudnia tego roku okres obowiązywania przedłużonego czasu podróży na biletach jednorazowych. Z biletem 20-minutowym możemy jechać 40 minut, natomiast z 40-minutowym - godzinę.  

W razie braku biletu, kara wyniesie trzykrotność opłaty za miesięczną migawkę, czyli 348 zł, plus opłata za bilet jednorazowy. Opłacona w ciągu 7 dni będzie o połowę niższa. Zgodnie z uchwałą zlikwidowane zostaną też bilety liniowe.

...podwyżka, podwyżka, ale standardy komfortu są poniżej mułu w stawie.
Na dworze zimno, w tramwaju czy autobusie też - tylko motorniczy czy kierowca siedzi w krótkim rękawku i pasażerów ma w przysłowiowych "4 literach".

TO może skoro tak warto inwestować w komunikację cele "zwiększenia" wpływu do budżetu miasta, to może też warto zastanowić się nad referendum pod nazwą, aby to MPK płaciło za szkody infrastruktury związane z funkcjonowaniem transportu zbiorowego w Łodzi? Aby to MPK musiało płacić za energię trakcyjną, za którą póki co My płacimy.
Ciekawe ilu Radnych Łódzkich siedzi na liście płac MPK, że żaden nie myśli by coś zmienić na lepsze na linii spółka Vs mieszkańcy

Brawo KO!

Po podwyzkach oplat za odpady jest to kolejne siegniecie reka radnych rady miejskiej do portfeli lodzian, mniejsza z tym. Zaplacimy, trzeba ratowac jakos miasto. Najwazniejsze, ze piorunek ma swoje miejsce na krzesle w radzie miasta.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką