Logo Radio Łódź

Jacek Pyżalski | Radio Łódź

Edukacja zdalna z pewnością wpłynie na wyniki tegorocznych matur i egzaminów ósmoklasisty - uważa prof. Jacek Pyżalski z Uniwersytetu Adama Mickiewicza. Jak wynika z badań, które przeprowadził przed wakacjami, około 1/3 uczniów nie nadąża na lekcjach prowadzonych zdalnie, a połowa uważa że są one mniej ciekawe.

- W badaniach mamy 28 procent uczniów, którzy wskazali, że w czasie lekcji zdalnej, zajmują się jeszcze czymś innym - np. serfują w internecie - mówi prof. Pyżalski. 

Z badań wynika też, że są uczniowie którzy zyskali na zdalnej edukacji. Pięć procent badanych wskazało, że dzięki takiej formie lekcji mają lepsze relacje z pozostałymi uczniami.
Zauważyli to także sami nauczyciele. - To uczniowie, którzy nigdy nie odzywali się na lekcjach, nie poddawali się też żadnym próbom zachęcenia ich do aktywności. Teraz, kiedy mówią bez kamery, obrazu, okazuje się, że mają coś do powiedzenia i robią to w piękny sposób - dodaje profesor. 

Jak podkreśla Jacek Pyżalski w nauce zdalnej najważniejsza jest cyfrowa higiena - czyli korzystanie z komputera w określonych godzinach, a także systematyczność, tak by nie zostawiać większego materiału do nauki na ostatnią chwilę.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką