Logo Radio Łódź

Droga zamknięta. Rowerzyści zbulwersowani

Jedna z najbardziej ruchliwych tras rowerowych w Łodzi, prowadząca z centrum na Retkinię została zamknięta. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi nie wyznaczył również dla niej żadnych objazdów.

Droga rowerowa z centrum na Retknię urywa się na wysokości ulicy Wólczańskiej (Fot. rowerowalodz.pl)

Taka sytuacja zirytowała łódzkich rowerzystów. Również przedstawiciele organizacji rowerowych są zdziwieni. Jak mówi Katarzyna Mikołajczyk z fundacji Fenomen, droga została zamknięta nagle, bez żadnych ostrzeżeń i propozycji objazdów, jak to zwykle się robi przy okazji remontów ulic.

 - W tym momencie fragment głównej trasy rowerowej przestał istnieć. Nie zaproponowano żadnej alternatywy oraz nie poinformowano rowerzystów o zamiarze zamknięcia trasy. Rowerzysta, który tam dojeżdża nie ma żadnej informacji ani znaków jaką alternatywną trasą ma pojechać - dodaje. 

Rowerzyści nie mogą przejechać drogą w żadną stronę, nie mają również wyznaczonych objazdów (Fot. rowerowalodz.pl)

Zarząd Dróg i Transportu tłumaczy jednak, że zamknięcie drogi rowerowej wynika z troski o bezpieczeństwo. Budowana jest tam trasa WZ i lada chwila na przejeździe mogą pojawić się maszyny budowlane. Jednocześnie jak zapewnia Bartosz Zimny, łódzki oficer rowerowy, wkrótce zostaną wyznaczone objazdy. - Wyznaczymy objazd, ale to nie będzie sytuacja komfortowa. Każdy chce się poruszać jak najszybciej z punktu A do punktu B. Każdemu jest ciężko, zarówno pieszym jak i kierowcom, a nie tylko rowerzystom - dodaje. 

Z danych przekazanych miastu od firmy Endomondo wynika, że trasa rowerowa na Retkinię i skrzyżowanie z aleją Kościuszki to najbardziej populara droga wybierana przez łódzkich rowerzystów. Według szacunków, w godzinach szczytu przejeżdża tamtędy średnio ponad 5 tysięcy łodzian.

"Rowerzysta, który tam dojeżdża nie ma żadnej informacji ani znaków jaką obligatoryjną trasą ma pojechać - dodaje." Pani Katarzynie Mokołajczyk chyba chodziło o alternatywną trasę, nie obligatoryjną...?

mam jedno pytanie - czy warunki SIWZ dopuszczały taki bałagan organizacji ruchu?

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką Polityka plików cookies