Logo Radio Łódź

Starostwo w Piotrkowie szuka lokalnych specjałów

W Moszczenicy odbyły się warsztaty budowania marki lokalnej powiatu piotrkowskiego. To jedna z odsłon programu tamtejszego starostwa, którego celem jest szukanie lokalnych specjałów i pomaganie ich producentom w dotarciu do konsumentów.

(Fot. Monika Gosławska)

Stworzenie wspólnej marki lokalnej może pomóc w zdobyciu klientów i wpłynąć na popularność produktu - mówi Marcin Strumiłło z piotrkowskiego starostwa. - Byłem świadkiem w miniony weekend nad zbiornikiem wodnym w Czarnocinie, jak panie z koła gospodyń wiejskich sprzedawały pierogi. Sprzedawały chleb robiony domowym sposobem na zakwasie. I tam była kolejka. A może ten okres pandemii i inne czynniki zmotywowały nas do tego, że przechodzimy od fast foodów na lokalne jedzenie? Wierzę, że ta marka lokalna i wyłowienie tych naszych rzemieślników, pomoże w promocji takich produktów - dodaje Strumiłło.

- Szukanie dzisiaj lokalnego produktu ma sens chyba taki, jak przed Covidem jeszcze nie miało - uważa prowadzący warsztaty Szymon Sikorski, z wrocławskiej agencji Publicon. - Kiedy zostaliśmy zamknięci w domu, okazało się, że lokalność ma bardzo duże znaczenie. I kiedy ten świat, który miał być taki duży, a przestał być taki duży, jesteśmy bardziej zwróceni ku temu co nasze, co lokalne. Chyba też to widać w turystyce, że w tym roku Polacy wybierają Polskę, bo muszą. Poznają kraj, ale też zarazem zakochują się i poznają produkt. Więc to jest dobry moment, żeby o tym rozmawiać - podkreśla Sikorski.

Blanka Strzelczyk, jedna z uczestniczek warsztatów uważa, że potrzebne jest wsparcie dla lokalnych producentów. Firma, którą prowadzi od przedwojnia produkuje lody według jednej receptury. Ma ona już prawie sto lat. - W zaciszu domowym jest mnóstwo wspaniałych osób, które coś wytwarzają. Takich drobnych producentów żywności. Tak jak na przykład my. Próbujemy się przebić, może nie tyle na jakieś rynki innych miast, ale chociaż tutaj lokalnie, żeby też ludzie poznali naszą historię. Bo to najważniejsze skąd jesteśmy, dlaczego i co próbujemy produkować - mówi Strzelczyk.

Tematyka warsztatów dotyczyła m.in. marki regionu czy analizy potencjału powiatu piotrkowskiego. Podobne szkolenia odbędą się w gminach Grabica i Ręczno.

Koronawirus - co musisz wiedzieć?

ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU 
ZNAJDZIESZ W DZIALE "WIADOMOŚCI". KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką