Artur Ławniczak | Radio Łódź Nad Wartą
Burmistrz Szadku opowiadał o zmianach, jakie w regionie wywołało splajtowanie zduńskowolskiego PKS-u. Ma szereg uwag do samorządów, co do odnalezienia się w nowej sytuacji.

Posłuchaj całej rozmowy:
Likwidacja zduńskowolskiego PKS-u odbiła się echem także w Szadku. Część mieszkańców gminy dojeżdżała w taki sposób do pracy i szkół w Zduńskiej Woli. A zduńskowolanie odwiedzali w Szadku chociażby targowisko. Połączenie Zduńskiej Woli z Łaskim przejął łaski ZKM, ale okazuje się, że trasę do Szadku zagospodarowują prywatni przewoźnicy. Burmistrz Artur Ławniczak uważa, że sprawą mogłoby się zainteresować zduńskowolskie MPK: - Przewoźnik w Zduńskiej Woli musi zmienić myślenie. Mniejsze busy zamiast autobusów. To również szansa dla prywatnych przewoźników. Dostrzegam też bardziej elastyczne podejście władz Łasku niż Zduńskiej Woli - mówi samorządowiec.
Zdaniem Artura Ławniczaka, rozpatrując tę sprawę, należy przede wszystkim pochylić się nad cenami za wozokilometry. - Koszt wozokilometra to koło 7 złotych. To, co samorządy dopłacają do kursów. My rynkowo kupujemy tę usługę od firm prywatnych za pięć złotych. Te firmy nie mają zwrotu za bilety.
W sprawie schedy po zduńskowolskim PKS-ie, burmistrz Szadku liczy na rzeczowe rozmowy z władzami Zduńskiej Woli, zarządem MPK i samorządem powiatowym.
No ręce opadają. Panie Burmistrzu nikt za Pana tych problemów rozwiązywał nie będzie, bo to Pana obowiązek. Za to Pan bierze pieniądze.
Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy:
1) ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;
2) gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego;
3) wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz;
3a) działalności w zakresie telekomunikacji;
4) lokalnego transportu zbiorowego;