Przystanek Kolei Dużych Prędkości w Sieradzu?
Przystanek KDP ma być usytuowany w Sieradzu, a nie w Czartkach, jak wcześniej planowano. Takie informacje, po rozmowie z sekretarzem stanu w ministerstwie infrastruktury i koordynatorem budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, Marcinem Horałą, przekazuje wiceprezydent Sieradza Rafał Matysiak. Trwają konsultacje społeczne dotyczące planów usytuowania torowisk.

Gość poranny Radia Łódź Nad Wartą informuje, że przystanek ma powstać w miejscu obecnego dworca PKP w Sieradzu. - Chcielibyśmy ten obiekt rozbudować - perony, tory, miejsca parkingowe - wylicza wiceprezydent Sieradza Rafał Matysiak. Okazuje się jednak, że przebieg trasy szybkiej kolei koliduje z ośrodkiem wypoczynkowym w podsieradzkiej Rudzie, który miał zostać wyremontowany za ponad 10 milionów złotych. Wiceprezydent zapewnił, że remont będzie, ale skromniejszy. Decyzje w sprawie modyfikacji planów remontu ośrodka mają zapaść w najbliższych tygodniach.
Posłuchaj całej rozmowy z wiceprezydentem Sieradza:

Przystanek w Smardzewie? To już absurd. Ze Smardzewa to można już do Kalisza jechać na peron. Logiki trochę. Sieradz Męka to idealne rozwiązanie dla tej inwestycji. W dodatku wyremontowana droga 473 oraz ul. Uniejowska
Dwupoziomowy dworzec w Kępnie:
https://www.google.pl/maps/place/Kepno/@51.2927925,17.9956854,229a,35y,107.82h,59.3t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47100ac8817e7485:0xed30bc00683b7582!8m2!3d51.2781356!4d17.9890591
Tak mógłby wyglądać też dworzec Sieradz Zachodni na przecięciu LK14 i KDP w okolicach ronda w Smardzewie.
Przystanek KDP w Sieradzu powinien być po zachodniej stronie Warty.
--(1).-- Zastanawiam się, czy jest możliwe, aby wszystkie pociągi KDP (lub przynajmniej te zatrzymujące się w Sieradzu) przejeżdżały przez obecną stację w Sieradzu, tak jak to jest planowane w Kaliszu. Wymagałoby to przebudowy obecnych torów w Sieradzu (wyprostowanie przebiegu linii, szczególnie w okolicach Sieradz Warta oraz zbudowanie łagodniejszego łuku w okolicach wiaduktu).
--(2).-- Jeżeli nie jest możliwe przystosowanie obecnej stacji w Sieradzu do ruchu pociągów KDP, to może powinna powstać stacja Sieradz Zachodni (zamiast Sieradza Północnego) na przecięciu linii KDP i LK14 w okolicach ronda w Smardzewie i na zachód od obecnej stacji w Sieradzu? Wg tego rozwiązania rozgałęzienie KDP powinno być przesunięte na zachód od Sieradza Zachodniego; pociągi z Łodzi Kaliskiej jadące LK14 mogłyby kończyć bieg na stacji Sieradz Zachodni, perony dla torów na LK14 i linii KDP mogłby być na rożnych poziomach tak jak perony na LK272 i na LK181 w Kępnie).