Logo Radio Łódź

Przystanek Kolei Dużych Prędkości w Sieradzu?

Przystanek KDP ma być usytuowany w Sieradzu, a nie w Czartkach, jak wcześniej planowano. Takie informacje, po rozmowie z sekretarzem stanu w ministerstwie infrastruktury i koordynatorem budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, Marcinem Horałą, przekazuje wiceprezydent Sieradza Rafał Matysiak. Trwają konsultacje społeczne dotyczące planów usytuowania torowisk.

(Fot. mat. pkp plk)

Gość poranny Radia Łódź Nad Wartą informuje, że przystanek ma powstać w miejscu obecnego dworca PKP w Sieradzu. - Chcielibyśmy ten obiekt rozbudować - perony, tory, miejsca parkingowe - wylicza wiceprezydent Sieradza Rafał Matysiak. Okazuje się jednak, że przebieg trasy szybkiej kolei koliduje z ośrodkiem wypoczynkowym w podsieradzkiej Rudzie, który miał zostać wyremontowany za ponad 10 milionów złotych. Wiceprezydent zapewnił, że remont będzie, ale skromniejszy. Decyzje w sprawie modyfikacji planów remontu ośrodka  mają zapaść w najbliższych tygodniach. 

Posłuchaj całej rozmowy z wiceprezydentem Sieradza:

(Fot. Marzena Grzelak-Plewińska)

Przystanek w Smardzewie? To już absurd. Ze Smardzewa to można już do Kalisza jechać na peron. Logiki trochę. Sieradz Męka to idealne rozwiązanie dla tej inwestycji. W dodatku wyremontowana droga 473 oraz ul. Uniejowska

Przystanek KDP w Sieradzu

Dwupoziomowy dworzec w Kępnie:
https://www.google.pl/maps/place/Kepno/@51.2927925,17.9956854,229a,35y,107.82h,59.3t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47100ac8817e7485:0xed30bc00683b7582!8m2!3d51.2781356!4d17.9890591

Tak mógłby wyglądać też dworzec Sieradz Zachodni na przecięciu LK14 i KDP w okolicach ronda w Smardzewie.

Przystanek KDP w Sieradzu

Przystanek KDP w Sieradzu powinien być po zachodniej stronie Warty.

--(1).-- Zastanawiam się, czy jest możliwe, aby wszystkie pociągi KDP (lub przynajmniej te zatrzymujące się w Sieradzu) przejeżdżały przez obecną stację w Sieradzu, tak jak to jest planowane w Kaliszu. Wymagałoby to przebudowy obecnych torów w Sieradzu (wyprostowanie przebiegu linii, szczególnie w okolicach Sieradz Warta oraz zbudowanie łagodniejszego łuku w okolicach wiaduktu).

--(2).-- Jeżeli nie jest możliwe przystosowanie obecnej stacji w Sieradzu do ruchu pociągów KDP, to może powinna powstać stacja Sieradz Zachodni (zamiast Sieradza Północnego) na przecięciu linii KDP i LK14 w okolicach ronda w Smardzewie i na zachód od obecnej stacji w Sieradzu? Wg tego rozwiązania rozgałęzienie KDP powinno być przesunięte na zachód od Sieradza Zachodniego; pociągi z Łodzi Kaliskiej jadące LK14 mogłyby kończyć bieg na stacji Sieradz Zachodni, perony dla torów na LK14 i linii KDP mogłby być na rożnych poziomach tak jak perony na LK272 i na LK181 w Kępnie).

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką