Logo Radio Łódź

Radni Konstantynowa przyjęli uchwałę sprzeciwiającą się linii KDP

Radni Konstantynowa Łódzkiego przyjęli dzisiaj jednogłośnie uchwałę, która kategorycznie sprzeciwia się wariantowi przebiegu linii Kolei Dużych Prędkości przez zurbanizowane tereny tego miasta. 

(Fot. Przemysław Naze)

Jak mówi przewodnicząca Rady Jadwiga Czekajewska, uchwała jest wynikiem protestów mieszkańców Konstantynowa, którzy nie zgadzają się, aby KDP przecinała nowe osiedla i działki przygotowane pod kolejne inwestycje. - To dla naszych mieszkańców podjęliśmy tę uchwałę, aby wyrazić kategoryczny sprzeciw wobec utrudnieniom, zmianom społecznym, stratom finansowym, które wiązałyby się z wytyczeniem tej trasy.

Przeczytaj też: Sejmik województwa łódzkiego w uchwale poparł budowę KDP

Zdaniem burmistrza Konstantynowa Łódzkiego Roberta Jakubowskiego tak jednomyślny głos radnych ponad podziałami politycznymi, daje mu mocniejszy mandat w rozmowach z rządem ws. zmiany przebiegu szybkiego pociągu przez miasto. - Myślę, że to tylko dowodzi i jest najlepszą lekcją demokracji dla nas wszystkich, że nasz głos i nabór ma sens. Liczę na to, że uda się doprowadzić do tego, iż ten wariant ulegnie zmianie.

Uchwałę podobnej treści zamierzają przyjąć radni w Łodzi na specjalnej sesji, która odbędzie się w najbliższy poniedziałek.

Zobacz też: Nie dla proponowanej trasy Kolei Dużych Prędkości w Konstantynowie Łódzkim

Największy sporny odcinek KDP to Łódź Fabryczna - Konstantynów - Lutomiersk, gdzie trasa kolejowa przebiegałaby między innymi przez Złotno, Ogród Botaniczny i Zdrowie w Łodzi oraz przez nowe osiedla mieszkaniowe w Konstantynowie.

ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI ZE ZGIERZA 
ZNAJDZIESZ W DZIALE "WIADOMOŚCI ZE ZGIERZA". KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.

Konstantynów i Złotno

https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=166859262&postcount=8582

Do zniszczenia rezerwatu Polesie Konstantynowskie bardziej może przyczynić się tunel w wariancie południowym KDP. Dlatego, że tunel i duża stacja podziemna w Łodzi Kaliskiej w wariancie południowym jest bliżej rezerwatu; tunel i stacja ten może być dość głęboko, a więc z tego powodu może spowodować powstanie większego leja depresyjnego i większe szkody w rezerwacie i w parku na Zdrowiu.

Przyjrzyjcie się dokładnej mapom:
* wariantu południowego z 2013: w pliku "21 środowisko przyrodnicze.jpg", który znajduje się w plansze_16-28 na stronie:
https://bip.lodzkie.pl/urzad-marszalkowski/programy/item/7929-nowy-plan-zagospodarowania-przestrzennego-wojew%C3%B3dztwa
https://lodz.wyborcza.pl/.../assets/images/rozdzial6/63.jpg
* wariantu północnego CPK ze stycznia 2020: https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/k09

Stacja kolejowa w Konstantynowie Ł. w wariancie północnym KDP:

"Każdy z wariantów ma swoje zalety. Ten przy którym słyszymy o tych protestach [północny], przewiduje dodatkową STACJĘ w KONSTANTYNOWIE, dzięki czemu mocno ułatwiałoby to komunikację okolicznym mieszkańcom. Ten wariant południowy już tej stacji nie ma - dodaje Waldemar Buda."

Żródło: https://www.radiolodz.pl/posts/59199-waldemar-buda-decyzja-o-przebiegu-tras-kdp-najwczesniej-za-rok

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką