Logo Radio Łódź

Nie dla proponowanej trasy Kolei Dużych Prędkości w Konstantynowie Łódzkim

Urzędnicy z Konstantynowa Łódzkiego nie zgadzają się na przedstawiane przez spółkę Centralny Port Komunikacyjny warianty przebiegu linii kolejowej na trasie Łódź Fabryczna - Poznań - Starołęka.

Planowany korytarz Kolei Dużych Prędkości biegnie przez istniejące osiedla i tereny przeznaczone do zabudowy jednorodzinnej, a jego realizacja spowoduje konieczność przesiedlenia się lokalnej społeczności. Przyczyni się również do utraty wartości przyległych działek - mówi Burmistrz Konstantynowa Łódzkiego Robert Jakubowski. - Ponadto wchodzi w kolizję z budowaną właśnie droga S14 - dodaje. Dziwi się też, że projekt zaprezentowano wyłącznie za pośrednictwem informacji zamieszczanych w Internecie i mediach.

Burmistrz Miasta przygotował i złożył na ręce Przewodniczącej Rady Miejskiej w Konstantynowie Łódzkim projekt Uchwały Rady Miejskiej, którą radni rozpatrzą na najbliższym posiedzeniu. Sprzeciwia się w nim proponowanemu przebiegowi linii kolejowej 85, na odcinku Łódź Fabryczna - Poznań - Starołęka. Odpowiednie pismo trafiło też do Marcina Horały, Pełnomocnika Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego. Samorządowcy proszą w nim o rozważenie powrotu do wariantu południowego, który przewidywał przebieg nowej linii kolejowej w istniejącym już korytarzu Lublinek – Pabianice - Zduńska Wola.

Na stronie Centralnego Portu Komunikacyjnego udostępniono mapki z proponowanym przebiegiem wszystkich zaplanowanych do budowy odcinków linii kolejowej, która połączy polskie dworce z główną stacja kolejową przy  porcie lotniczym w Baranowie. Do 10 marca trwają konsultacje tych dokumentów. 

Konstantynowski Samorząd chce zapoznać się z opiniami mieszkańców na ten przebiegu linii nr 85 i dlatego organizuje spotkanie: 18 lutego, o godzinie 18.30, w Miejskim Ośrodku Kultury.

ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU 
ZNAJDZIESZ W DZIALE "WIADOMOŚCI". KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.

Mylisz się lub kłamiesz z premedytacją.
Nikt nie wiedział o nowym przebiegu tej trasy przez Konstantynów, może jacyś urzędnicy z centrali w Warszawie. A na pewno nie wiedzieli ludzie co wzięli kredyty i pobudowali domy na przebiegu tej trasy lub w pobliżu, a jakbyś się przejechał po okolicy to jest tego trochę.
Druga sprawa.
Twój komentarz że mieszkańcy na tym skorzystają świadczą tylko o tym że o kolei nie masz za dużej wiedzy.
Z założenia Kolej Dużej Prędkości ma łączyć duże miasta i nie będzie zatrzymywała w małych miejscowościach.
Jeśli miałaby tam przystanki to z Kolei Dużych Prędkości zrobiłoby się Kolej Małej Prędkości. Dwa taka kolej ma inne zasilanie trakcyjne więc żadne InterRegio po tych torach porostu nie przejedzie.

Burmistrz Konstantynowa Ł. urwał się z choinki. Już od lipca 2019 wiadomo, że trasa będzie przebiegać na północ od Konstantynowa Ł.

Obecny przebieg tej trasy jest bardziej korzystny dla Konstantynowa gdyż pozwala na budowę stacji lub przystanku kolejowego dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej w tym mieście. Jak sądzę mieszkańcy byliby bardzo tym zainteresowani.

Co więcej linia LK85 nie przebiega przez rezerwat Polesie Konstantynowskie, a pod nim w tunelu.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką