Kolejna część tarczy do drążenia tunelu średnicowego już w Łodzi [ZDJĘCIA][FILM]
Na plac budowy przywieziono kolejne części średniej tarczy, którą drążony będzie tunel średnicowy pod Łodzią. Będzie miała ona średnicę 9 metrów i ponad 95 metrów długości.
W ubiegłym tygodniu do Łodzi przywieziono części małej tarczy, pozostaje jeszcze dowiezienie największej z nich.
Tunel skomunikuje ze sobą trzy łódzkie dworce - Fabryczny, Kaliski i Żabieniec, a dzięki przystankom w centrum miasta stanie się tak zwanym łódzkim metrem.
- Najpierw muszą dojechać wszystkie części. Później będzie przygotowana maszyna. Natomiast w czerwcu zakładamy rozpoczęcie prac i to będzie ten moment, kiedy już wszystkie elementy będą przygotowane. Zadania związane są zarówno z pracami ziemnymi, jak i montażem poszczególnych części. Jest tu harmonogram przygotowany przez wykonawcę i on uwzględnia również transport kolejnej maszyny, której odbiór przewidziano na marzec tego roku - zapewnia rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.
Czytaj: Tarcza do drążenia tunelu pod Łodzią wyrusza z niemieckiej fabryki
Największy, dwutorowy tunel średnicowy prowadził będzie od Łodzi Fabrycznej w okolice alei Włókniarzy. Tam rozgałęzi się na cztery jednotorowe - dwa do stacji Kaliska i dwa do Żabieńca. Łącznie będzie miał 7,5 km długości. Oficjalny termin zakończenia budowy tunelu to grudzień 2021, chociaż wiadomo już, że inwestycja zakończy się później.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |