Logo Radio Łódź

Pierwszy odcinek S14 powstanie szybciej? [ZDJĘCIA]

Prace przy budowie S14 przebiegają sprawnie. Jest szansa, że pierwszy odcinek budowanej od października ubiegłego roku drogi ekspresowej od węzła Łódź-Lublinek do Teofilowa powstanie przed czasem. 

Dyrektor projektu - Szymon Ziółkiewicz jest zadowolony z dotychczas wykonanych prac. - Mamy mocno zaawansowane roboty ziemne. Już widzimy w oddali pierwsze odcinki próbne warstw konstrukcyjnych. Mam także nadzieję, a nawet mamy to w planach, że jeśli pogoda pozwoli, wykonamy już pierwsze próbne odcinki bitumiczne - zapowiada Ziółkiewicz.

- Musimy mieć świadomość tego, że Łódź jest ścisłym centrum geometrycznym Polski - podkreśla Maciej Zalewski z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi. - Tu krzyżują się główne szlaki komunikacyjne. Możliwość wyprowadzenia tego, przede wszystkim ciężkiego ruchu tranzytowego, ze Zgierza, z Aleksandrowa Łódzkiego, z Konstantynowa, będzie wielką ulgą dla mieszkańców, ale też radykalną poprawą bezpieczeństwa - dodaje Zalewski.

Droga ekspresowa S14 od węzła Łódź-Lublinek do Słowika pod Zgierzem, powinna być przejezdna pod koniec 2022 roku. A jej budowa przekroczy koszt miliarda trzystu milionów złotych.
Warto dodać, że wczoraj (09.10) na antenie Radia Łódź wicepremier Piotr Gliński zapewnił, że zostanie wybudowany węzeł Łódź-Teofilów.

ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU 
ZNAJDZIESZ W DZIALE "WIADOMOŚCI". KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.

I będzie udręką dla innych mieszkańców, ho ho ho ale będzie super. Bubel drogowy bez zjazdów i wjazdów.

Banach ogarnij się , gadać to każdy potrafi a zwłaszcza PO a teraz KO, tylko zrobić to trzeba umieć a im robota nigdy nie wychodziła bardziej kradzieże wychodziły

No cóż, pis....... brak słów, aby opisać te rządy.........pamiętacie komunę???

Ciekawe jak obecny rząd wyobraża sobie wyprowadzenie tranzytu ze Zgierza, skoro zablokował budowę trzech i pół z czterech węzłów planowanych na zachodniej obwodnicy Łodzi i Zgierza (wszystkie wycięte leżą w powiecie zgierskim). Obiecanki Glińskiego, że zbudują węzeł Teofilów, nawet jeśli się spełnią, nie rozwiązują problemu okrojenia obwodnicy z węzłów Słowik, Lućmierz i połowy węzła Aleksandrów. Zniknie również wjazd na węźle Emilia.

Jak będzie mógł wjechać na obwodnicę Zgierza samochód jadący od strony Ozorkowa? Najpierw będzie musiał przejechać dawną jedynką do Zgierza, potem przebić się przez cały Zgierz i dopiero na południowy-zachód od Zgierza, na Aleksandrowskiej, wjedzie na obwodnicę. Po przejechaniu przez cały Zgierz, będzie mógł wjechać na obwodnicę tego Zgierza! Absurd! To nie obwodnica, tylko korytarz eksterytorialny bez możliwości wjazdu.

I pomyśleć, że gdyby PiS nie anulował przetargu odziedziczonego po poprzednikach, już dziś jeździlibyśmy calutką zachodnią obwodnicą Łodzi - od Słowika, aż za Pabianice. Ze wszystkimi węzłami i bez żadnych "optymalizacji". Mogło być wcześniej, lepiej i taniej, a tak będzie później, gorzej i drożej.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką