Wręczono Złote Maski 2018/2019
"Opera za trzy grosze" w reżyserii Wojciecha Kościelniaka w Teatrze im. Stefana Jaracza i "Wracaj" w reżyserii Anny Augustynowicz w Teatrze Powszechnym - to najlepsze spektakle minionego sezonu w Łodzi. Taki werdykt wydała kapituła Złotych Masek - dorocznych nagród teatralnych.

W sumie przyznano 13 Złotych Masek, w tym dla najlepszych aktorów. - Nagrodziliśmy troje aktorów - mówi członek kapituły, dziennikarz "Dziennika Łódzkiego" Dariusz Pawłowski. - Główną nagrodę męską przyznaliśmy Michałowi Staszczakowi za Peachuma w "Operze za trzy grosze". Złote Maski trafiły też do Anny Januszewskiej za "Wracaj" w Teatrze Powszechnym i Agnieszki Skrzypczak z Teatru Jaracza, którą nagrodziliśmy za trzy role w tym sezonie - w "Operze za trzy grosze", "Idiotach" i Trzech siostrach" - informuje Pawłowski.
Przyznano też trzy nadzwyczajne Złote Maski, w tym dla upamiętnienia zmarłego w 2019 roku malarza, grafika i scenografa, autora projektu Złotych Masek Ryszarda Kai.
Lista wszystkich nagrodzonych
Nadzwyczajna Złota Maska dla Teatru Wielkiego w Łodzi, za projekt konkursu na operę współczesną "Człowiek z Manufaktury" - o historycznym znaczeniu, zwieńczony spektakularną premierą na scenie teatru oraz pokazem plenerowym na Rynku Manufaktury, który okazał się wydarzeniem o znaczeniu ogólnopolskim.
Nadzwyczajna Złota Maska dla upamiętniania zmarłego w 2019 roku malarza, grafika i scenografa, autora projektu Złotych Masek Ryszarda Kai - za wybitne osiągnięcia życia, niezwykłą wszechstronność, wyjątkową miłość do teatru, sztuki i ludzi, niezapomnianą osobowość.
Nadzwyczajna Złota Maska dla Moniki Maciejewskiej-Potockas i Gintautasa Potockasa w uznaniu prezentowanego niezmiennie od wielu sezonów baletowego kunsztu w partiach solowych i duetach, którego kolejnym potwierdzeniem był spektakl "Cisza" na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi
Złota Maska za najlepszy spektakl dla Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi za „Operę za trzy grosze” Bertolta Brechta i Kurta Weilla w reżyserii Wojciecha Kościelniaka
Złota Maska za najlepszy spektakl dla Teatru Powszechnego w Łodzi za „Wracaj” Przemysława Pilarskiego w reżyserii Anny Augustynowicz
Złota Maska za najlepszą reżyserię dla Marcina Wierzchowskiego za spektakl „Idioci” z dramaturgia Jakuba Klimaszewskiego zrealizowany na scenie Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi
Złota Maska za najlepszą rolę męską dla Michała Staszczaka za rolę Jonatana Jeremiasza Peachuma - szefa firmy "Przyjaciel żebraka" w spektaklu „Opera za trzy grosze” Bertolta Brechta i Kurta Weilla na scenie Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi
Złota Maska za najlepszą rolę żeńską dla Agnieszki Skrzypczak za role Nataszy w "Trzech siostrach" Antoniego Czechowa, Jenny Knajpiarki w "Operze za trzy grosze" Bertolta Brechta i Kurta Weilla oraz Moniki Sokalskiej w "Idiotach" Jakuba Klimaszewskiego na scenie Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi
Złota Maska za najlepszą rolę żeńską dla Anny Januszewskiej za rolę Bobby'ego Kleksa w spektaklu „Wracaj” Przemysława Pilarskiego na scenie Teatru Powszechnego w Łodzi
Złota Maska za najlepszy debiut aktorski dla Elżbiety Zajko za rolę Harper Pitt w spektaklu „Anioły w Ameryce” Tony'ego Kushnera na scenie Teatru Studyjnego w Łodzi
Złota Maska za najlepszy debiut wokalno-aktorski dla Joanny Gorzały za rolę Kim w spektaklu „Miss Saigon” Claude`a-Michela Schönberga i Alaina Boublila na scenie Teatru Muzycznego w Łodzi
Złota Maska za najlepszą scenografię dla Joanny Jaśko-Sroki za spektakl „Noc Helvera” Ingmara Villqista na scenie Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi
Złota Maska za najlepsze kostiumy dla Marii Balcerek za spektakl "Operetka" Witolda Gombrowicza na scenie Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi
Złota Maska za najlepszą muzykę dla Tomasza Mana za spektakl "Włókniarki" na podstawie książki Marty Madejskiej na scenie Teatru Arlekin im. Henryka Ryla w Łodzi
Złota Maska za najlepszy spektakl w teatrach lalkowych dla Teatru Pinokio oraz Grupy Coincidentia za "Don Kichota" Miguela de Cervantesa w reżyserii Konrada Dworakowskiego - przedstawienie podkreślające artystyczne znaczenie dziesięcioletniej dyrekcji Konrada Dworakowskiego w Teatrze Pinokio
Złota Maska za najlepsze wydarzenie na scenie off dla Teatru Chorea w Łodzi za spektakl "Tragedia Jana" Jakuba Gawatowica w reżyserii Waldemara Raźniaka
WIĘCEJ INFORMACJI O KULTURALNEJ ŁODZI I REGIONIE. SPRAWDŹ TEŻ NASZ KALENDARZ WYDARZEŃ. |