Logo Radio Łódź

PKP PLK: Trzeci łódzki przystanek w tunelu obniży prędkość pociągów

Prezes PKP PLK sceptycznie odnosi się do budowy trzeciego przystanku na trasie tunelu średnicowego w Łodzi. W projekcie budowy tunelu są dwie stacje - przy skrzyżowaniu Kościuszki z Zieloną i przy Manufakturze, ale pojawiły się głosy, że powinna powstać także trzecia - przy ulicy Odolanowskiej. 

(Fot. uml.lodz.pl - fot. CC0 license)

Niebawem do Łodzi przyjadą specjalne tarcze do drążenia tunelu średnicowego. Tymczasem kwestia trzeciego przystanku na terenie Łodzi nie jest ostatecznie rozstrzygnięta. Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel mówi, że trzeci przystanek obniżyłby prędkość pociągów przejeżdżających przez tunel średnicowy. - Trzeba sobie odpowiedzieć na zasadnicze pytanie, czy my budujemy linię tylko dla ruchu regionalnego, czy również dla ruchu dalekobieżnego. Jeżeli my mówimy, że ta linia ma być tzw. linią przelotową przez Łódź w ruchu międzyregionalnym, to wtedy dobudowując kolejne przystanki, ewidentnie pogarszamy przepustowość. Dlatego z dużą ostrożnością wsłuchujemy się w te sygnały, tym bardziej, że jesteśmy na końcowym etapie dokumentacji projektowej - podkreśla Merchel.

Przeczytaj jeszcze: Tunel średnicowy - czy będzie trzeci przystanek? [ZDJĘCIA]

Dyrektor Wydziału ds. Zarządzania Projektami Urzędu Miasta Łodzi Robert Kolczyński mówi, że miastu udało się dojść do porozumienia z PKP w sprawie wykonania przez Łódź projektów "okołokolejowych" w zamian za budowę przystanków. - Kwestia porozumienia w zakresie literalnym jego brzmienia została przez obie strony zaakceptowana. Dogrywany jest program inwestycji ze strony miasta. Inwestycje są rozłożone w okresie 10-letnim. Zaproponowaliśmy harmonogram. Czekamy na stanowisko PKP PLK i jesteśmy gotowi z każdym dniem to porozumienie podpisać - informuje Kolczyński.

Miasto na projekty "okołokolejowe" wyda 70 mln złotych i w ramach tej kwoty m.in. przebuduje wiadukt na Drewnowskiej, wybuduje kładkę na Henrykowskiej czy przejście pod torami na Widzewskiej.

Posłuchaj i dowiedz się więcej:

ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU 
ZNAJDZIESZ W DZIALE "WIADOMOŚCI". KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.

... aaa i ma cztery stacje w tunelu.

Jest wiele tuneli średnicowych z ruchem mieszanym (IC, Regio, Aglo) pod miastami na świecie, w których jest po kilka stacji i dramatu tam nie ma. Klasyczny przykład, pierwszy z brzegu, to tunel w Lipsku: 6km długości, dwa tory, ruch mieszany, prędkość 80km/h. Można? Można. Tylko trzeba chcieć i umieć, panie prezesie PLK.

Chyba zmniejszy prędkość? A wiadukt na Przybyszewskiego , strach jeździć i strach chodzić. Uwierzyć trudno, że to jest prawda. I jeszcze "inteligentne" skrzyżowanie, gdzie wszyscy mają czerwone. Pozdrawiam 🤔

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką