Logo Radio Łódź

Powstanie brakujący odcinek S14. Łódzcy radni chcą zmian

Umowa na brakujący odcinek drogi ekspresowej S14, czyli zachodniej obwodnicy Łodzi, została podpisana. To fragment domykający tak zwany ring autostradowy wokół aglomeracji łódzkiej.

(Fot. Łukasz Czuku)

Wykonawcą jest chińska firma Stecol. Inwestycja będzie kosztować 724 mln zł. Pełniący obowiązki Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski ma nadzieję, że firma podoła zadaniu. - Za trzecim razem, zgodnie z procedurą, udało się wybrać partnera, który tę inwestycję wybuduje.  Na pewno będziemy to bacznie obserwować i uczestniczyć w każdej radzie budowy, żeby wszystkie problemy wyłapywać na wstępnych etapach - mówi Żuchowski.

Na drodze powstaną dwa węzły - Teofilów i Słowik. - Są trzy projektowane węzły, ale wykonane będą dwa. Projektowana długość jest dłuższa niż realizacyjna. Ta pierwsza to ponad 16 km, z kolei długość realizacyjna - to 14,5 km - mówi wicedyrektor firmy Stecol Wojciech Karmarz.

Droga S14 ma zostać oddana do użytku na początku 2023 roku.

Posłuchaj i dowiedz się więcej:

Łódzcy radni żądają zmiany planów budowy trasy S14

Według byłego przewodniczącego łódzkiej Rady Miejskiej Tomasza Kacprzaka, tak kosztowna inwestycja musi być połączona węzłami komunikacyjnymi z zachodnią częścią Łodzi. - Nie może być tak, żeby ta droga przebiegała koło Łodzi, żeby mieszkańcy mogli na nią tylko patrzeć, bo na nią po prostu nie będzie można wjechać - dodaje.

Radny Klubu KO Mateusz Walasek jest przekonany, że brak powiązania S14 z drogami miejskimi uniemożliwi rozwój lotniska Reymonta na Lublinku. - W tej postaci droga przypomina trochę autobus turystyczny bez okien. Przemieszczać się można, ale pożytek z tego żaden. Dla mieszkańców Teofilowa, czy korzystających z tamtejszych terenów przemysłowych, droga bez węzła Teofilów, czy możliwości zjazdu z al. Włókniarzy i tak będzie oznaczać jazdę przez Zgierz i centrum Łodzi - dodaje radny Walasek.

Droga S14 ma mieć łączną długość 41 km.

ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU 
ZNAJDZIESZ W DZIALE "WIADOMOŚCI". KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.

Łukasz Czuku/Radosław Wilczek

Panowie radni już nie wiem czy z po, ko jak się tam zwiecie pokażcie warianty dróg dojazdowych na s14 bo nie mogę nigdzie znaleźć. Opowiedzcie na jedno proste pytanie. Nawet jak powstaną węzły to w jaki sposób mam wjechać na nie? Jakaś polna drogą. Proszę nie ośmieszajcie się i niekrytyujcie. Często korzystam ze zjazdu Z autostrady A1 w nowosolnej i jazda Brzezińska do centrum to śmiech. Co robicie w kierunku budowy obwodnicy nowosolnej? Tak wiec żeby coś krytykować to najpierw samemu trzeba być w porządku i pokazać ze coś zrobiliście. W mieście brak inwestycji drogowych i tak zostanie za waszych rządów a kasa miasta świeci już pustkami i długami. Ot takie mamy rządy platfusow w mieście.

Gość zzz

A wjazd na S14 ze Zgierza będzie w Rąbieniu!

Gość zzz

Ezg: Węzeł Emilia połączy jedynie A2 i S14. Nie będzie dotychczasowego wjazdu z DK91. Mieszkańcy Zgierza najbliższy wjazd na A2 będą mięli z trasy na Kutno!!!

Czy powróci zatem temat wykonania zjazdu na Radogoszczu, łączącego drogę S14 z początkiem Aleji Włókniarzy? Na oficialnej mapie GDDKiA ten odcinek widnieje jako uwzględniony w planach.

Brawo panie Staniszewski brawo panie Matuszewwski załatwiliście nam obwodnicę !60tyś mieszkańców miasta Zgierza bez wjazdu na obwodnicę na którą czekamy od 2001roku, obietnica Leszka Millera?Czy ktoś sobie żarty robi ?Wielokrotnie mniejsze miejscowości mają węzły !Od 5lat mówiono o węźle na DK71 ul.Aleksandrowska i co? 9km na północ na Emilię mam jechac żeby sie wydostać na południe kraju i po 18km jestem 1km od domu ?Wszystkie tiry jadące z zachodu DK71 mają nadal jechać przez centrum miasta Zgierza do Emili?Mam nadzieje że jak w Łódzi będzie zakaz tranzytu wtedy się wszyscy obudzą!!!

Łodzianin

Ciekawe jak ma powstać węzeł Teofilów i z jaką drogą ma być niby połączony skoro projektowana nowa droga krajowa nr 72 która miła przebiegać między Rojną a Rąbieńską i dochodzić do węzła a w drugą stronę do Karskiego raczej nie powstanie bo miasto wydało pozwolenia na budowę bloków, Biedronki, centrum handlowego przy Traktorowej. No chyba że powstanie pod samymi blokami w miejscu gdzie jest stacja benzynowa. A może Szczecińska miałaby być połączona z węzłem? Dlaczego o tym Panowie z PO nie mówią?

Kropiwnicki nie zrobił nic. Nie wiem ile w tym zaangażowania Zdanowskiej, ale od czasu jej urzędowania zmiany są ogromne, i to na korzyść.

Kacprzak „dlaczego nie buduje się ul Konstytucyjnej”: tak krzyczał jak rządził Kropiwnicki....ile tak minęło? Kto teraz rządzi?.....dlaczego nie buduje się ul Konstytucyjnej?!!!

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką