Logo Radio Łódź

Mija rok od zawieszenia linii nr 45 i 46. Czy tramwaje powrócą na swoje trasy?

Nadzieja na przywrócenie tramwaju nr 45 z Łodzi do Zgierza i brak działań w sprawie tramwaju nr 46 z Łodzi do Ozorkowa - tak wygląda sytuacja dokładnie rok po zawieszeniu obu linii.

(Fot. Piotr Krysztofiak )

3 lutego 2018 roku w ostatnią sentymentalną podróż tramwajem nr 46 wybrało się prawie 200 osób. Przyczyną zawieszenia zarówno tej linii do Ozorkowa, jak i linii 45 jeżdżącej do Zgierza był fatalny stan torowiska i brak funduszy na ich remont. Dziś, według Radosława Michalaka ze Stowarzyszenia na Rzecz Obrony Komunikacji Podmiejskiej w regionie łódzkim, niewiele się zmieniło. - Zostanie uratowana jedynie linia nr 45 do Zgierza, która prowadzi przez Kurak do pl. Kilińskiego. Dalej nie dzieje się nic. To moim zdaniem nieporadność samorządów. Gmina Ksawerów i miasto Pabianice pozyskały dotację, wykazały się wielką determinacją i prawdopodobnie ich linia zostanie wyremontowana. Natomiast jeżeli chodzi o Ozorków i gminę Zgierz, są tylko obietnice.

Z kolei, jak zauważa Mateusz Mirys z Zarządu Krajowego Partii Razem, który także opowiadał się przeciwko zawieszeniu linii, inwestycje są nadal konieczne. - Tysiące osób ze Zgierza i Ozorkowa straciło wygodny dojazd do pracy i szkoły. Widać, że to rozwiązanie z autobusami zastępczymi, które stoją w gigantycznych korkach w godzinach szczytu, to nie jest dobry pomysł.

Czytaj także: Są pieniądze na remont linii tramwajowej do Zgierza

Wsparcie dla inwestycji związanych z podmiejską komunikacją tramwajową, w tym dla linii z Łodzi do Ozorkowa, zadeklarował też Marszałek Województwa Łódzkiego Grzegorz Schreiber. W grudniu, w odpowiedzi na interpelację jednego z radnych napisał: pragnę wyrazić poparcie dla wszelkich działań mających na celu ponowne uruchomienie połączenie tramwajowego pomiędzy Łodzią a Ozorkowem, a także kompleksową modernizację pozostałych linii tramwajów podmiejskich wymagających inwestycji.

Na razie nie znamy konkretnych dat i terminów, ale nadzieja pozostaje tym większa, że pod koniec stycznia marszałek Schreiber wsparł inną linię podmiejską. Przekazał brakujące 12 mln zł na remont linii 41 z Łodzi do Pabianic.

Więcej na ten temat we wtorkowym programie Radia Łódź "My decydujemy" po godz. 19.

ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI O KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ 
ZNAJDZIESZ W DZIALE "KOMUNIKACJA". KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką