Logo Radio Łódź

Zmiany na zduńskowolskim dworcu

Na remontowanym dworcu kolejowym w Zduńskiej Woli oddano do użytku podróżnych pierwszy z przebudowywanych peronów.

(Fot. Sławek Cybulski)

Nowy peron, w odróżnieniu od poprzedniego, jest nie tylko równy, pokryty specjalną nawierzchnią i odpowiednio oznakowany, ale również znacznie szerszy i wyższy. - Kluczowa jest wysokość tych peronów, mają one 76 cm, co umożliwi wygodne poruszanie się pasażerów w stronę pociągu i wysiadanie ze składów - mówi dyrektor projektu przebudowy Beata Rutkowska z Polskich Linii Kolejowych.

Od podstaw natomiast zbudowany będzie wyspowy peron numer 2 z którego wsiadać do pociągów będzie można po obu stronach. Likwidacji ulegnie tor numer 3. Nowością będzie podziemne przejście na perony, które jest w trakcie budowy. Modernizacja peronów, wymiana torów i sieci trakcyjnej na dworcu w Zduńskiej Woli która rozpoczęła się wiosną ubiegłego roku. To jeden z głównych elementów realizowanej przez PLK przebudowy linii kolejowych numer 14, 811 Łódź Kaliska – Zduńska Wola - Ostrów Wielkopolski. Zakończenie prac przewidziano na III kwartał 2020 roku.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką