Logo Radio Łódź

O biznesie w Chinach na Uniwersytecie Łódzkim

Eksperci z Uniwersytetu Łódzkiego i lokalni przedsiębiorcy rozmawiali o perspektywach związanych z wejściem na chiński rynek.

(Fot. UŁ)

Rozpoczęcie współpracy handlowej z Krajem Środka nie jest prostym procesem, dlatego wymaga odpowiedniego przygotowania merytorycznego. - Wątek chiński w Łodzi jest widoczny, ale trzeba uzbroić się w cierpliwość i budować kontakty w Hongkongu, ale też Chinach kontynentalnych. To one mają ogromne znaczenie w biznesie - mówi prof. Dominik Mierzejewski z Zakładu Azji Wschodniej Uniwersytetu Łódzkiego.

Handlowe kontakty polsko-chińskie opierają się przede wszystkim na imporcie, według szacunków ekspertów Polska sprowadza 13 razy więcej towarów niż wysyła do Chin. Wśród rzeczy eksportowanych jest m.in. żywność. - Jest ona bardzo dobra i co roku widać coraz więcej produktów na półkach, chociażby w Hongkongu. Poza tym eksportujemy biżuterię z bursztynem i srebrem oraz kosmetyki - wyjaśnia Maciej Wilk, dyrektor Rady Rozwoju Handlu Hongkongu w Warszawie.

Eksperci zwracają uwagę przedsiębiorców również na stereotypy mówiące o niskiej jakości produktów chińskich - które w dużej mierze są już nieaktualne. 

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką