Logo Radio Łódź

Uruchomiono Telefoniczną Informację Pacjenta

Dzięki infolinii można dodzwonić się do specjalistów z Narodowego Funduszu Zdrowia i a także biura Rzecznika Praw Pacjenta.

(Fot. Konrad Ciężki)

Jak tłumaczy rzecznik łódzkiego oddziału funduszu Anna Leder, pacjenci będą mogli zapytać o wszystko, co dotyczy systemu leczenia, czasu oczekiwania na zabiegi i badania, a także poskarżyć się rzecznikowi praw pacjenta.

- Pacjenci dowiedzą się także, gdzie jest najszybszy dostęp do lekarza, do poradni, przychodni, stomatologa. Będzie można dowiedzieć się jak funkcjonuje nocna i świąteczna opieka zdrowotna, jak złożyć wniosek do sanatorium, załatwić kule, pampersy, laski okulary, dla osób starszych. Uzyskają także informację jak uzyskać kartę EKUZ - dodaje. 

Korzystanie z linii będzie bezpłatne, a każda rozmowa będzie nagrywana. Pozwoli to na zweryfikowanie poziom obsługi pacjentów. 

Infolinia 0 800 190 590 jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach pracy urzędów czyli od 8 do 16.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką