Logo Radio Łódź

"Zimna wojna" rusza po Oscara

W Stanach Zjednoczonych rozpoczęła się przedoscarowa promocja "Zimnej Wojny". Film wyreżyserowany przez Pawła Pawlikowskiego, jest polskim kandydatem do najbardziej prestiżowej nagrody w świecie kinematografii.

(Fot. Kadr z filmu/mat. promocyjne)

Dystrybutor, firma Amazon Studios, reklamę filmu na amerykańskim rynku rozpoczął od opublikowania jego anglojęzycznego zwiastuna. W dwuminutowym klipie, podobnie jak w polskiej wersji, wykorzystano utwór wykonywany przez jedną z głównych bohaterek "Zimnej Wojny" - Joannę Kulig. Zamieszczono też między innymi informacje o nagrodzie dla najlepszego reżysera, którą Paweł Pawlikowski zdobył za swój najnowszy obraz, podczas Festiwalu Filmowego w Cannes. Pojawia się także wzmianka o Oscarze dla polskiego reżysera przyznanym za film "Ida".

W trailerze cytowane są również przychylne recenzje krytyków, które znalazły się między innymi w amerykańskim magazynie "Time" oraz brytyjskich "The Economist" i "The Times".

Premiera "Zimnej Wojny" za oceanem ma odbyć się w grudniu, pół roku po rozpoczęciu wyświetlania filmu w Polsce. Późny termin jest nieprzypadkowy. Zaplanowano go, biorąc pod uwagę nieodległą datę ceremonii rozdania Oscarów. 91. gala odbędzie się w Hollywood 24 lutego 2019 roku.

 

/IAR  

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką