Logo Radio Łódź

Brakuje konkretnych działań w sprawie tramwaju 46

Samorządy tylko markują ruchy na rzecz powrotu kursowania podmiejskiego tramwaju linii 46 do Ozorkowa - uważa Adam Rembak ze Stowarzyszenia na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim, który był gościem Radia Łódź.

(Fot. Piotr Krysztofiak)

Jak podkreśla, infrastruktura jest regularnie rozkradana, a szacunkowe koszty jej remontu opiewające na ponad 160 milionów złotych, które przedstawiają władze Ozorkowa i gminy Zgierz, są mocno zawyżone. - Nie ma żadnego kosztorysu. 160 mln to kwota, za jaką można by zbudować ten sam fragment linii ciężkiej kolei szerokotorowej i to od nowa - dodaje Adam Rembak.

Jego zdaniem gminy mogłyby już teraz same rozpocząć remonty przeznaczając na ten cel po kilkaset tysięcy złotych rocznie. Tymczasem powrót tramwaju jest kwestią priorytetową, bo zastępcza komunikacja autobusowa na linii z Łodzi do Ozorkowa zwyczajnie się nie sprawdza. - Autobusy Z45 i Z46 zatrzymują się przy przejściach dla pieszych, gwałtownie hamują, spowalniają ruch, niektóre przystanki znajdują się wprost przy rowach, a w dodatku kursy są rzadsze i niepunktualne - wymienia Adam Rembak.

Podkreśla on, że każdy dzień zwłoki przy remoncie oddala nadzieję na powrót podmiejskiej linii. W dodatku, od zawieszenia kursowania tramwajów, miały już miejsce dwie kradzieże sieci trakcyjnej.

Czy w końcu odpowiedzialnych urzędników ktoś weźmie za zupę !!!

Tramwaj, w tym zgiersko-ozorkowski, jest najszybszym i najbardziej wydajnym środkiem komunikacji... To "Gościu" i inni wypowiadający się tu przeciw tramwajowi: wychodzi na to , że olsztynianie "upadli na głowę" reaktywując po ...50. latach cały system miejskiej komunikacji tramwajowej, zlikwidowanej w imię "nowoczesności" na rzecz autobusów w 1965 r., nie mówiąc o bydgoszczanach, którzy zbudowali linię dług. 9,5 km. do Fordonu... No a takie "angole" w Londynie czy te "żabojady" w Paryżu reaktywujące linie tramwajowe to już w ogóle na głowy poupadali... Wiadomo, jak się wpieprza żaby, to od czego mam rosnąć mózg....

Pan Rębak zdaję się znać na wszystkim i niczym.Otóż Młody człowieku ceny takich inwestycji wzrosły dwu a nawet trzykrotnie-wide przetargi w mieście Ozorków.Obecnie koszt samej infrastruktury bez taboru wyniesie spokojnie 300mln.Twoje miasto nie ma kasy na już będące w procesie inwestycje więc o tramwaj zwyczajnie będa jak zawsze WALCZYĆ

Do Gość: Bo tam jest armia ludzi, która trzyma się koryta rękami i zębami tej linii, nawet nieczynnej. Co miesiąc biorą swoją niemałą kasę - za nic!, za to tylko, że w trawie leżą kilometry zdewastowanych szyn! Będą bronić tej linii do upadłego, wbrew potrzebie, logice, rozsądkowi, wynikowi ekonomicznemu. Dokładnie to samo jest z linią do Lutomierska. Po dwóch latach znów uruchomili - tramwaje jeżdzą 5 km/h bo tak zniszczone i nierówne jest torowisko, nie wspominając już o tym, że tramwajem jeździ jedynie po kilka osób! Tę samą drogę obsługują 2 linie busów. A my płacimy z naszych samorządowych pieniędzy na bandę kolesi-pasożytów

Tylko po co te tramwaje do Zgierza a tym bardziej do Ozorkowa?
Zdjąć tory, zrobić dwupasmówkę z Helenówka na Kurak, do tego infrastrukturę dla komunikacji autobusowej i po problemie. W ten sposób rozładuje się wieczny korek na Zgierskiej i Chełmach, a ludzie autobusami nie będą jechać do Łodzi godzinę, a 15 minut.
Dla czego nikt na tak oczywiste rozwiazanie nie wpadł???

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką