Logo Radio Łódź

Przedsiębiorstwo Fair Play 2014

Etyka i rzetelność mogą iść w parze!
Trwa nabór do XVII edycji Programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”

Według badania* przeprowadzonego przez TNS OBOP, „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest najbardziej rozpoznawalnym certyfikatem rzetelności w Polsce. Ponadto jak wykazuje doświadczenie organizatora oraz laureatów programu, certyfikat ten jest czytelny nie tylko dla polskich partnerów, lecz również dla kontrahentów zagranicznych. Jest jasnym przesłaniem, deklaracją stosowania najwyższych standardów etycznych i rzetelności w działalności gospodarczej.

Idea programu….

Program „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest to przedsięwzięcie, w którym oceniane są wszystkie aspekty działalności firmy, uwzględniające między innymi sposób i styl prowadzenia przedsiębiorstwa, a nie tylko jego wyniki ekonomiczne lub jakość produktów. Celem programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” jest promowanie etyki w działalności gospodarczej rozumianej jako zespół norm rzetelnego postępowania we wzajemnych relacjach przedsiębiorców z klientami, kontrahentami, pracownikami, wspólnikami, społecznością lokalną, a także władzą lokalną i państwową. Ideą programu jest zachęcenie wszystkich firm w Polsce do zachowań etycznych i wprowadzenia stosownych zmian nie tylko w wewnętrznej organizacji pracy, ale także do kształtowania pozytywnych relacji ze społecznością lokalną oraz dbałości
o środowisko naturalne.

 

Zasady weryfikacji firm:

Weryfikacja firm biorących udział w programie przebiega dwuetapowo. W I etapie weryfikowane są informacje zawarte w ankietach, w których przedsiębiorcy szczegółowo prezentują swoją działalność, odpowiadając na szereg pytań dotyczących m.in. relacji z klientami, kontrahentami, pracownikami i społecznością lokalną. W II etapie odpowiednio przygotowani merytorycznie audytorzy przeprowadzają audyty certyfikacyjne we wszystkich firmach, które uzyskały minimum 70 na 100 możliwych punktów w I etapie. Dodatkowym elementem weryfikacji jest badanie klientów i kontrahentów firm. Suma przyznanych przez audytorów, klientów i kontrahentów ocen decyduje o rekomendacji przedsiębiorstwa do tytułu i certyfikatu „Przedsiębiorstwo Fair Play”.

 

„Przedsiębiorstwa Fair Play” to firmy, które:

•             postępują rzetelnie wobec klientów;

•             ułożyły sobie współpracę z kontrahentami i nie miały zaległości w regulowaniu wobec               nich       zobowiązań;

•             terminowo wywiązują się ze zobowiązań wobec skarbu państwa;

•             uczciwie i rzetelnie reklamują się, jednocześnie nie dyskredytując konkurencji;

•             stworzyły swoim pracownikom warunki sprzyjające zarówno efektywnej pracy

                jak i rozwojowi zawodowemu;

•             aktywnie uczestniczą w przedsięwzięciach charytatywnych;

•             wspierają wszelkiego rodzaju inicjatywy edukacyjne, kulturalne oraz sportowe;

•             ich działalność jest przyjazna dla środowiska naturalnego;

•             potrafią usatysfakcjonować wymagających odbiorców.

 

Korzyści dla firm wynikające z udziału w programie:

Jak wskazują doświadczenia organizatorów, a przede wszystkim laureatów programu, tytuł i certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” stał się skutecznym narzędziem budowania wizerunku firmy. Przedsiębiorstwa, które otrzymują ten certyfikat, dokumentują swoje rzetelne podejście do interesariuszy. Kontrahenci, wybierając firmy do współpracy o wiele częściej decydują się na wspólne przedsięwzięcia z przedsiębiorcami, którzy dają dużą gwarancję wywiązania się wobec nich z wszelkich zobowiązań. Tytuł „Przedsiębiorstwo Fair Play” stal się na tyle czytelny, że wspomaga również krajowe projekty biznesowe na całym świecie. Otrzymanie tytułu „Przedsiębiorstwo Fair Play” wspiera także budowanie zespołów pracowniczych, identyfikujących się z celami firmy, zespołów, na które przedsiębiorcy mogą liczyć także w trudnych chwilach.

 

Przedsiębiorstwo Fair Play w liczbach

Do ubiegłorocznej, XVI edycji programu zgłosiło się 455 firm z całej Polski, spośród których 436 przeszło dwustopniową weryfikację i spełniając wymagania regulaminowe, decyzją Kapituły Programu, uzyskało tytuł i certyfikat „Przedsiębiorstwo Fair Play” 2013.

 

W szesnastu dotychczas zrealizowanych edycjach programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” przyznano 8301 certyfikatów, które otrzymały 2823 firmy.

 

ORGANIZATORZY PROGRAMU

Program „Przedsiębiorstwo Fair Play” organizowany jest przez „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym”, a afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej.

 

* Badanie przeprowadzone przez TNS OBOP w 2011 roku na zlecenie Krajowego Rejestru Długów.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką