Logo Radio Łódź

Będzie nowelizacja łódzkiego kodeksu reklamowego

Dokument regulujący zasady umieszczania reklam w mieście od początku wzbudzał sporo kontrowersji. Został zaskarżony do sądu między innymi przez przedsiębiorców i Wojewodę Łódzkiego.

(Fot. Sebastian Szwajkowski)

Dyrektor biura prezydenta miasta przyznaje, że część rozwiązań zawartych w kodeksie była nieprecyzyjna, dlatego potrzebna jest nowelizacja.- Chcemy się skupić na rozwiązaniach i wyeliminować wątpliwości, aby uprościć ten dokument - dodaje Tomasz Piotrowski. Na razie Urząd Miasta nie przedstawił nowych, konkretnych rozwiązań, które w znowelizowanym kodeksie miałby się znaleźć. Najpierw chce zapytać o zdanie mieszkańców i przedsiębiorców.- Musimy wyjść do ludzi i pozyskać jak największą wiedzę. Temat jest w 100 procentach otwarty - dodaje Piotrowski.

Kodeks reklamowy zakazuje między innymi umieszczania w Łodzi reklam wielkoformatowych na budynkach, czy wywieszania banerów. Te przepisy wciąż obowiązują, choć Wojewódzki Sąd Administracyjny go uchylił. Wyrok jednak jest nieprawomocny, a sprawa trafiła do drugiej instancji. Urzędnicy mają nadzieję, że wszystkie nieprecyzyjne zapisy uda się zmienić zanim Naczelny Sąd Administracyjny wyda ostateczny wyrok. Nie wykluczone, że nowelizacja trafi na sesję Rady Miejskiej jeszcze w marcu.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką