Logo Radio Łódź

Zakończyła się wojewódzka kampania promująca rodzicielstwo zastępcze

Walka ze stereotypami i zwiększenie liczby rodzin zastępczych w regionie - to główne cele, zakończonej właśnie, wojewódzkiej kampanii promującej rodzicielstwo zastępcze.

(Fot. Agata Gwizdała)

W kampanię zaangażowali się przede wszystkim młodzi wolontariusze, którzy w strojach bohaterów filmowych, przekonywali, że dziecko z rodziny zastępczej nie jest gorsze. - Kiedy chcemy zostać rodziną zastępczą bardzo często pytamy o opinię innych. Wtedy zazwyczaj słyszymy, że to bez sensu, bo te dzieci będą sprawiały problemy. Walka z takimi stereotypami powoduje, że liczba zawodowych rodzin zastępczych może się zwiększyć i właśnie na tym nam bardzo zależy - Tomasz Bilicki z Fundacji Innopolis.

Kampania była jednym z elementów polityki prorodzinnej samorządu województwa łódzkiego, na którą w tym roku przeznaczono 2,5 miliona złotych. - To również instytucjonalna piecza zastępcza, prowadzenie interwencyjnego ośrodka preadopcyjnego Tuli Luli. Prowadzimy również takie działania, które w ogóle mają promować rodziny - mówi dyrektor Regionalnego Centrum Polityki Społecznej w Łodzi Anna Mroczek.


W 2017 roku w województwie łódzkim funkcjonowało 3015 rodzin zastępczych, w których wychowuje się blisko 4300 dzieci.

Posłuchaj relacji i dowiedz się więcej:

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką