Logo Radio Łódź

Czwartek, 28 września

Wydarzenia, wystawy, projekcje, spotkania, premiery, koncerty. Oto kilka propozycji, w których warto wziąć udział.

Prolog 27. Festiwalu Mediów Człowiek w Zagrożeniu

18.00 Pierwszy Polak na Marsie (2016), 37’
reżyseria: Agnieszka Elbanowska
Spotkanie z twórcami w Muzeum Kinematografii w Łodzi
wstęp wolny

68-letni emerytowany technolog drewna ma szansę stać się jednym z pierwszych kolonizatorów Marsa. Najpierw jednak musi pokonać około trzech tysięcy kandydatów. - To projekt dokumentalny, który poszerza też nasze horyzonty. Dowiadujemy się bardzo dużo od Kazimierza nie tylko o astronomii, o kosmosie, ale też o tym jak można marzyć, stawiać sobie granice dalej i dalej. Kazimierz nie tylko prowadzi kółko astronomiczne, ale też wciąga w swoją działalność mieszkańców Cieszęcina, małej wioski obok swojej miejscowości, gdzie stawia radioteleskop. Kazimierz po prostu wciąga nas w swoje życie i niewiele trzeba tu robić, po prostu wchodzimy w tą przygodę - opowiada Agnieszka Elbanowska.

Film "Pierwszy Polak na Marsie" otrzymał finansowe wsparcie od Łódzkiego Funduszu Filmowego.

(Fot. materiały prasowe)

Piłsudski - Festiwal na 150.lecie urodzin Marszałka

godz.18.00 - Pokaz 2 odcinka serialu „Marszałek Piłsudski” – reż. Andrzej Trzos-Rastawiecki

Panel z cyklu „Piłsudski (nie)znany”: „Opatrzność czy geniusz? Spór o ,,cud nad Wisłą”. Udział wezmą: prof. Kazimierz Badziak, dr Robert Kostro, prof. Grzegorz Nowik, prowadzenie: Mikołaj Mirowski

Miejsce: Muzeum Tradycji Niepodległościowych w Łodzi, Gdańska 13

Sprawdź program wydarzenia

(Fot. Sebastian Szwajkowski)

IGOR KRENZ. SANYOFIKACJA. CUD REPREZENTACJI 

Tytułowa Sanyofikacja to proces wyobrażony na schemacie działania telewizora. Jest on zarazem transmisją umożliwiającą przenoszenie obrazów na dalekie odległości, jak i maszyną zdolną do zmieniania ilości wymiarów, w których osadzony jest przedmiot poddany jego działaniu. Między istnieniem i nieistnieniem rozciąga się cała gama stanów pośrednich, wśród których widmowość jest tylko jednym z bardziej oczywistych. Te pośrednie stany istnienia i nieistnienia ujawniają się, a także znikają, w miarę płynnego przechodzenia pomiędzy wymiarami, od drugiego do trzeciego.

Igor Krenz jest artystą, którego prace zwykle opierają się na poszukiwaniach paradoksów tzw. „nowych mediów”. Tym razem na wystawie w Muzeum Sztuki zestawione zostaną dwie prace, w których pozornie niewinny, znaleziony obiekt kulturowy staje się bazą do eksploracji skomplikowanych zależności między abstrakcyjnym i figuratywnym, materialnym i niematerialnym, poezją i prozą, obiektem i tłem, a nawet sztuką i kuratorstwem.

Wystawa Igor Krenz. Sanyofikacja. Cud reprezentacji związana jest z szerszym projektem badającym świat, którego istnienie określone jest przez dwa i pół wymiaru. Świat 2½D jest światem o dwóch wymiarach, który nieustannie produkuje iluzoryczne obiekty 3D. I odwrotnie: jest światem o trzech wymiarach, który poprzez spłaszczenie i wtopienie w tło kamufluje obiekty 3D. O ile na siostrzanej wystawie Grupy Budapeszt w Trafostacji w Szczecinie wychodząc od dobrze znanego nam świata trójwymiarowego, redukuje go o pół wymiaru ukazując szereg strategii jego kamuflowania, o tyle na wystawie w Łodzi punktem wyjścia był świat dwuwymiarowy wychylający się ku światu 3D.

ms1, ul. Więckowskiego 36

28 września 2017 - 14 stycznia 2018

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką