Logo Radio Łódź

Przedsiębiorcy mają więcej czasu na zmiany reklam

Łódzcy przedsiębiorcy będą mieli więcej czasu na dostosowanie się do kodeksu reklamowego, który od niedawna obowiązuje w mieście.

(Fot. Konrad Ciężki )

Kodeks dokładnie określa, jakie reklamy mogą pojawić się w przestrzeni publicznej. - Dokument jest szczegółowy i dokładnie reguluje kwestie reklam na budynkach czy ogrodzeniach - tłumaczy Bartosz Poniatowski z Biura Architekta Miasta.

Dokument budzi wiele kontrowersji. Niektórzy przedsiębiorcy zgłaszali, że mają za mało czasu na wymianę swoich reklam, dlatego miasto rozpoczęło procedurę zmiany kodeksu, tak żeby wydłużyć ten czas. - Chcemy im dać więcej czasu - dodaje Poniatowski. 

Według planów - na dostosowanie reklam ich właściciele będą mieli nawet pięć lat. Wyjątkiem będzie ścisłe centrum, gdzie ten okres prawdopodobnie wydłuży się z roku do trzech lat. Nie wiadomo jednak, czy będzie to konieczne, bo Wojewódzki Sąd Administracyjny zakwestionował łódzki kodeks reklamowy.

Uchwała jednak dalej obowiązuje, bo wyrok nie jest prawomocny. Sprawa prawdopodobnie trafi do drugiej instancji, która zdecyduje, czy przepisy będą ostatecznie uchylone. 

Wybory się zbliżają, to trzeba zrobić dobrze przedsiębiorcom. W tym mieście wszystko robi się na pół gwizdka, nic więc dziwnego, że nadal jesteśmy tylko miastem pod Warszawą.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką