Logo Radio Łódź

Tysiąc chętnych do pracy jako kierowca lub motorniczy łódzkiego MPK

To średnio dziesięć osób na jedno miejsce. Chętnych - zdaniem zarządu spółki - przyciągają przede wszystkim atrakcyjne zarobki.

(Fot. Sebastian Szwajkowski)

Wynagrodzenia  w MPK wzrosły w ciągu ostatnich trzech lat o 32 procent. - Kierujący autobusami i tramwajami w Łodzi zarabiają średnio około 4.400 zł, pracownik obsługi trakcji i torów - 4.700 zł, to atrakcyjniejsze zarobki niż proponowane w Krakowie czy Poznaniu.  - informuje Agnieszka Magnuszewska z Biura Promocji MPK Łódź.

Tymczasem związkowcy z łódzkiego MPK nie są zadowoleni z wysokości wynagrodzeń. W referendum - przeprowadzonym wśród ponad dwóch tysięcy członków związków zawodowych - 71 procent opowiedziało się za podjęciem strajku w przypadku nierealizowania przez zarząd spółki postulatu podwyżki płac.

Kierowca MPK

Te wynagrodzenia w tym artykuliku to chyba z choinki wzięli.
W tym momencie brakuje około 70 kierowców, a w końcu roku odejdzie kolejne 40 na emeryturę i nie ma chętnych i nie będzie do pracy za rzeczywiste pieniądze jakie tam płacą. Graficy dzwonią nawet z prywatnych telefonów żeby człowiek odebrał i miał przyjść z wolnego. Urlopy też wstrzymują bo nie ma kto jeździć. Stawki dla młodych kierowców są krótko mówiąc żenujące - a jaka jest różnica czy autobus prowadzi nowy czy stary kierowca? - żadna.
Najważniejsze, że Pan prezes Papierski peowiec odpowiednio zarabia wraz z jego rodziną , która chyba tam cała pracuje.

Były Kierowca MPK Łódź

Witam.
Pracowałem w MPK na własnej działalności gospodarczej, ponieważ kiedy chciałem przyjąć się na etat w lutym 2015 to nie było nawet mowy o umowie o pracę. Stawka 21zł na godzinę jezdną. Jak się autobus popsuł to za postojowe płacili już mniej bo coś koło 15zł , rezerwa coś koło 4zł czyli te 21 zł na godzinę to fikcja bo co najmniej ze dwa razy w miesiącu masz awarię wychodziło gdzieś 19 na godzinę pracy licząc awarię i rezerwy. Na małym zusie było jeszcze ok, ale jak przyszedł czas dużego zusu to dowiedziałem się od pani kierowniczki Eli z zajezdni na Limanowskiego, że mogę przyjść łaskawie na etat, ale z umową jak dla świeżaka czyli coś koło 11zł brutto od godziny. Pani Eli podziękowałem i w przeciągu miesiąca znalazłem pracę na umowę o pracę z pełnym zusem i wynagrodzeniem na okresie próbnym większym niż stary kierowca MPK. No cóż konkurencja istnieje drogi zarządzie MPK, dla, którego na marginesie komuna cały czas trwa. Dla osób zastanawiających się nad pracą tam - powiem krótko - jeśli potrzebujesz pracy na już, bo nie masz z czego żyć to bierz MPK, ale szukaj roboty dalej i zmień to jak tylko nabędziesz trochę wprawy w prowadzeniu autobusu.Generalnie MPK to dziad wśród pracodawców. Pozdrawiam

Oczywiście, że to brutto. Realne zarobki kierowców to 2400 - 3300. Rozpiętość stawek sięga 5 zł co też jest ciekawe bowiem wszyscy kierowcy wykonują tę samą pracę. Niech się więc nie zdaje nowo przybyłym, ze będą zarabiać 4 400. Ich zarobki będą kształtować się w tej najniższej strefie. Od pół roku wiszą w autobusach( i nie tylko) plakaty-reklamy o naborze kierowców. Jeśli tysiące czekają w kolejce to dlaczego do tej pory MPK cierpi na ich brak. Za strajkiem opowiada się nie 71% członków związków zawodowych a 71% załogi kierowców i motorniczych. Dlaczego oficjalnie wypowiada się bliżej nie znana osoba z biura promocji zamiast prezesa zarządu. Dlaczego na łamach Waszego radia na temat pracy kierowców wypowiadają się wszyscy: pasażerowie, dyspozytorzy, "fachowcy" ze ZDiT, dziennikarze zaś brak głosu choćby jednego kierowcy. Chętnie Wam wytłumaczę dlaczego kierowcy i motorniczowie żądają podwyżek. Brak kierowców jest w tym wypadku najmniej ważnym argumentem. Brak kierowców to problem zarządu MPK i dowód na nieudolność działania prezesa i właśnie tegoż zarządu.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką