Logo Radio Łódź

Reklamowe wyzwania. Komu nie w smak łódzki kodeks krajobrazowy?

Przedsiębiorcy skarżą się łódzkiemu wojewodzie na zapisy kodeksu. Ustawa ma ograniczać wolność i ingerować w prywatną własność.

(Fot. Sebastian Szwajkowski)

Kodeks to uchwała, która reguluje między innymi sprawy dotyczące reklam w przestrzeni publicznej. - Jednak zdaniem skarżących się przedsiębiorców, uchwała ingeruje we własność prywatną, ogranicza wolność gospodarczą i prowadzi do naruszenia praw nabytych. Jednym słowem, skarżący podważają zasadność uchwały - informuje Zbigniew Rau, wojewoda łódzki. 

Zdaniem Lecha Kaczonia, prezesa Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej uchwała narazi na straty finansowe wielu przedsiębiorców. - Jeżeli się zastosuje zapisy łódzkiej uchwały, uwzględniający wszystkie odległości, to w mieście nie ma możliwości postawienia jakiegokolwiek nośnika reklamowego - wyjaśnia. 

Uchwały broni radna łódzkiej Rady Miejskie, Urszula Niziołek-Janiak. Jej zdaniem regulacje są niezbędne. - Mieszkańcy długo domagali się uporządkowania chaosu. Będziemy bronić przestrzeni publicznej i liczymy na to, że firmy reklamowe się dostosują. 

Wojewoda łódzki nie wyklucza zaskarżenia uchwały. Decyzję podejmie w najbliższych tygodniach.

Posłuchaj relacji:

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką