Logo Radio Łódź

MPK Łódź. Rozkłady jazdy, trasy autobusów i tramwajów [MAPY]

To jest prawdziwa rewolucja komunikacyjna. Od 2 kwietnia MPK Łódź ma nowe rozkłady jazdy. Jakimi trasami jeżdżą teraz autobusy i tramwaje? Sprawdźcie nowe rozkłady, trasy i mapy MPK Łódź.

(Fot. Sebastian Szwajkowski)

Kwietniowa rewolucja komunikacyjna w Łodzi dotyka głównie pasażerów autobusów. Bardzo wiele linii zmieniło swoje trasy. Niektóre zostały wydłużone, niektóre skrócone, a jeszcze inne jeżdżą inaczej, żeby np. ominąć zatłoczone centrum miasta. Mniejsze zmiany pojawiły się w komunikacji tramwajowej.

Sprawdź, rozkłady jazdy tramwajów MPK Łódź

Sprawdź, rozkłady jazdy autobusów dziennych MPK Łódź

Sprawdź, rozkłady jazdy autobusów nocnych i specjalnych MPK Łódź

(Fot. Adam Owczarek, Piotr Krysztofiak )

Władze miasta przygotowały ponad milion ulotek, gazetek i mapek informujących o zmianach. Te dotknęły mieszkańców wszystkich dzielnic. Żeby obyło się bez totalnej dezorientacji i paraliżu, na 800 przystankach w całej Łodzi pojawiły się specjalne informacje. Chcąc ułatwić odnalezienie się w zmianach pasażerom, główne linie tramwajów MPK Łódź namalowano różnymi kolorami. - ŁTR jest żółty, ul. Kilińskiego - fioletowy, trasa WZ - kolor niebieski, ulica Zielona ma oczywiście kolor zielony, al. Politechniki - różowy; turkusowy kolor mają linie podmiejskie - tłumaczy Tomasz Bużałek z Biura Strategii Miasta. Trzeba zwracać uwagę również na grubość linii, które oznaczają częstotliwość kursowania.

Mapa tras autobusów i tramwajów MPK Łódź od 2 kwietnia 2017 roku 2,96 MB
Nowa siatka połączeń 432 KB

Przewodnik po komunikacji MPK Łódź

Dla wielu mieszkańców odnalezienie się w nowej rzeczywistości będzie nie lada wyzwaniem. Łódzcy informatycy postanowili ułatwić życie łodzianom i stworzyli aplikację WatchLine Lodz. Rozmawiał z nimi Łukasz Czuku.

(Fot. WatchLine Lodz)

Najnowsze informacje o Rewolucji Komunikacyjnej w Łodzi

W nowych rozkładach jazdy MPK Łódź jest stała częstotliwość kursowania na poziomie 12 minut. - Z taką częstotliwością pojadą wszystkie tramwaje i około 30 linii autobusowych - wyjaśnia Bużałek.

Komunikacja miejska objęła 40 kilometrów nowych ulic. Autobusy jeżdżą między innymi po Zagłoby, Żubardzkiej, Franciszkańskiej czy Zawiszy. Podjeżdżają również pod Centrum Kliniczno-Dydaktyczne.

Co ważne, miasto podzielono na 12 rejonów oraz jeden punkt integrujący cały ruch. - Tym punktem jest centrum przesiadkowe, zwane "Stajnią Jednorożców", tam krzyżują się dwie główne trasy przejazdowe przez miasto - wschód-zachód i północ-południe. Oczekujemy, że pojazdy będą kursowały z częstotliwością co 3 minuty - mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.

Zobacz 12 rejonów nowych tras autobusów i tramwajów MPK Łódź:

(Fot. UMŁ)
(Fot. UMŁ)

Szczegóły każdego z 12 rejonów poznasz tutaj

Głównym punktem nowej siatki połączeń jest lepsze skomunikowanie centrum miasta. - Trzonem komunikacji miejskiej w Śródmieściu są tramwaje i dlatego na al. Kościuszki i na ul. Piotrkowskiej w godzinach szczytu powinny one jeździć co 2 minuty - tłumaczy Tomasz Bużałek.

Na trasie WZ, ul. Zielonej, Narutowicza, Pomorskiej przy Placu Wolności i na środkowym odcinku Gdańskiej - powinny jeździć co 3 minuty. Co 4-6 minut mają kursować po ulicach Żeromskiego, al. Politechniki, ul. Pomorskiej, Kilińskiego i Kopcińskiego. Podobnie obsługiwane są ciągi poprzeczne do Piotrkowskiej.

Zobacz jak będą przebiegały linie autobusowe i tramwajowe MPK Łódź w Śródmieściu:

(Fot. UMŁ)

Nowy rozkład jazdy MPK Łódź = droższe bilety

Wielkie zmiany tras, to nie jedyne zmartwienie pasażerów. Z powodu zwiększonej częstotliwości kursowania tramwajów i autobusów MPK Łódź oraz wydłużeniu tras o ok. 40 kilometrów, trzeba było powiększyć tabor i liczbę kierowców oraz motorniczych. To wiąże się ze wzrostem cen biletów. ZDiT opracował propozycje nowych taryf biletowych, w których podstawowe bilety 20- i 40-minutowy zdrożały o 20 groszy, a nieznacznie również wzrosły ceny biletów okresowych, które i tak należą do najtańszych w Polsce - np. przy rocznej migawce dzienny koszt przejazdów wynosi 2 zł, a kwartalnej - 2,50 zł.

Z pozytywnych informacji, łodzian powinno ucieszyć, że przez pierwsze trzy dni rewolucji komunikacyjnej, czyli 2-4 kwietnia, mogą podróżować za darmo. Kolejnym dobrym newsem jest to, że na jednym bilecie można podróżować i pojazdami MPK, i Łódzką Koleją Aglomeracyjną.

Ile przetrwa nowy rozkład jazdy MPK Łódź?

Z zapowiedzi Hanny Zdanowskiej wynika, że dopiero we wrześniu możliwe są jakieś korekty tras. Do tego czasu pasażerowie albo przywyknął do nowego rozkładu i znajdą sobie nowe możliwości połączeń, albo będą musieli przesiąść się na rower, motor, do samochodu lub taksówki.

O szczegółach rewolucji komunikacyjnej w Łodzi opowiadał w Radiu Łódź Maciej Sobieraj z Łódzkiej Inicjatywy na Rzecz Przyjaznego Transportu:

Wszystkie rozkłady jazdy dostępne są też na stronie Urzędu Miasta Łodzi

Elżbieta

Niech pani Zdanowska i zarząd MPK przesiądą się z wygodnych samochodów do komunikacji miejskiej i zobaczą jak się jeździ z przesiadkami i poczytają nieczytelne rozkłady jazdy . dopiero wtedy będą mogli się wypowiadać czy można się do tych zmian przyzwyczaić , to jest upodleni zwykłego przeciętnego człowieka .

Widzewiak

Mo i mamy kolejny sukces 14 kwiecień Awaria Widzew bez komunikacji miejskiej :-) jak dojechać do stadionu z Puszkina, Wujka, Elsnera? po 'reformie' w takim dniu jak dziś widzew zostaje w domu

takie tam

Czy te komentarze przekazywane są do naszych decydentów?
Za ten totalny bałagan, korki komunikacyjne, wydłużony czas i koszt podróży komuś trzeba podziękować i zaprosić na rzeczywistą podróż a nie wirtualną lub palcem po mapie.
Pani prezydent, zapraszamy na sprawdzenie się z rzeczywistością i do przejażdżki we wszystkich 12 sektorach, prosimy o zabranie niezbędnych akcesoriów do zarejestrowania korków na przystankach gdzie wzajemnie blokują się tramwaje i autobusy oraz czasu podróży z"A" do"B" z przesiadką"C " z dzieckiem i zakupami, może to da Pani szybsze podejmowanie mniej rewolucyjnych pomysłów.
Miało być po konsultacjach dokonanych kilkadziesiąt zmian a wy zburzyliście cały system

W MPK zapomnieli, że w tym mieście są ludzie, którzy pracują również w niedziele ( pracownicy służb, szpitali itp.) . Obecny rozkład uniemożliwia im dojazd do pracy na czas ( godzina 6-7 rano).

Gość nowy

To jest porażka Pani Prezydent , że zatwierdziła takie połączenia. Ten plan należy przemyśleć i dokonać zmian. Dotyczy to całej Łodzi.

Witam, mieszkam na Widzewie na tym zapomnianym przez MPK odcinku - Wujaka, Bartoka, Przyjaźni, Puszkina. Dziś na przystanku przesiadkowym przy stadionie odkryłam linię nr S1 - 4 kursy na dobę (7:56; 8:51; 14:56; 15:51) Trasa: Stadion, Wiejska, Widzewska, Maszynowa, rondo Inwalidó, Gogola, Lerontowa, Rokicinska, Jurczynskiego, Dworzec Widzew, rondo Inwalidow) Traktuję to osobiscie jako prima aprilisowy żart! Rokicinką mkną tramwaje 10, 9 (do dworca dojście 100m) dodatkowo do dworca jedzie 75. Pytanie moje czemu służy powołanie do zycia linii S1???? Dla odmiany w Puszkina skręca jedynie 8 - tramwaj widmo, który charakteryzuje się tym, że znika z tablic informacyjnych

Kolejny dzień "udogodnień " jakie zafundowały nam włodarze miasta wspólnie z MPK.Dojeżdżam do pracy do Konstantynowa .43 A jest na Legionów/Włókniarzy o 4.39 ale 9B którym dojeżdżam z Zielona /Gdańska według rozkładu jest o 4.41.czasami udaje mi się przesiąść gdy jest czerwone światło a motorniczy otworzy drzwi ,jak nie to czekam pół godziny.Podobny problem mają współpasażerowie 9B jadący w kierunku Teofilowa.8 i 13 jadące AL.Włókniarzy odjeżdżają z przed nosa,chociaż raz zdarzyło się ,że motorniczy widząc biegnących ludzi aby mogli zdążyć do pracy przeczekał jeden cykl świateł M O ż N A? A czy nie można byłoby puścić 9B 5 minut wcześniej ilu ludziom rozwiązałoby to problem dotarcia do pracy na godz 5.

Mieszkam przy ul Obywatelskiej, został nam tylko jeden autobus nr 55, tragedia powstają nowe bloki a połączeń żadnych, nie można dojechać ani na Teofilów ani na Bałuty,ani na Chojny, ani na Widzew. Tragedia a miało być lepiej?

komu przeszkadzało kursowanie 64 z Janowa bez przesiadek m.i. na Stoki, jak również chorym ludziom do szpitala na ul. Czechosłowackiej.

TO JEST KPINA Z LUDZI PRACY!!!!!!!!!! W TYGODNIU MPK ZABRAŁO NAM OK.GODZINY Z ŻYCIA .WCZEŚNIEJ WYCHODZĘ Z DOMU ŻEBY DOJECHAĆ DO PRACY NA 5, BO JUŻ NIE MAM BEZPOŚREDNIEGO POŁĄCZENIA ,TYKO Z PRZESIADKĄ.WRACAM TEŻ PÓŹNIEJ NIŻ PRZED ZMIANAMI.W SOBOTĘ NAJWCZEŚNIEJ MOGĘ NA GODZ 6 I TO Z DWOMA PRZESIADKAMI.
CO ZA OSZOŁOM TO OPRACOWAŁ?????? BODAJ BYŚ DO KOŃCA ŻYCIA BYŁ PASAŻEREM ŁÓDZKIEGO MPK!!!!!!!!

Wszystko do kitu

To jakaś MASAKRA!!!!kto to wymyślił że 70 75 kursuje tylko w dniu roboczym!!!! z dworca kolejowego Chojny jeździ tylko 1 nie ma żadnego połączenia z przesiadkowym.Jak żadząca władza będzie tak żądzić to ludzie pójdą za pisem i co wtedy?obecny rozkład jazdy mpk jest masakryczny zły dla mieszkańców wymyślił go Debil!!!!!!

Kochani malkontenci czemu się tak pieklicie. Wybory coraz bliżej. Zmobilizujcie się wtedy i wspólnie podziękujmy autorom tej "rewolucji" i ich szefowej. Wtedy i oni będą mogli skorzystać ze swoich "wspaniałych" rozwiązań, a nawet przesiąść się na rower.
P.S.
Zasłyszane na przystanku życzenia dla autorów zmian od "szczęśliwej" pasażerki - "żeby im się rude dzieci rodziły"

kto na tych zmianach zarobił. Było dobrze to trzeba popsuć,, ,,,

proszę aby wydłużyć trasę tramwajowi nr 2 do ul. Chochoła aby można spokojne dotrzeć do pracy w szpitalu. Jest to również ważne dla osób odwiedzających chorych. Jaki był cel tych zmian? Myślę , że urzędnicy nam chcą utrudnić życie.

Uprzejmie informuję, iż treść reklamy rozpowszechniana w środkach komunikacji miejskiej o darmowych przejazdach nie jest zgodna z prawdą. Osoby posiadające migawkę płacą cały czas za przejazdy. Należałoby do komunikatu dodać ten szczegół - w innym przypadku reklama wprowadza w błąd co jest niezgodne z prawem.

Kopcińskiego kierunek Doły - czy autobus nr 60 nie mógłby jechać przed nr 70????? 70 , do której przesiada się cały Widzew (po tym jak na podstawie: ankiet, przeglądów tras, monitoringu natężenia ruchu i pewnie na prośbę mieszkańców a na pewno pod wpływem jakiś środków odurzających (może kasy wypłaconej z budżetu)) , jest naładowana, a za tym nabitym autobusem majestatycznie podąża pusta 60 ??? No i czy w tej sytuacji nie wypada zwiększyć częstoliwości kursowania tramwaju nr 9 - np co 5-6 minut?

proponuję małą korektę na wrzesień, autobusy oznaczyć jedną cyfrą, a ich trasy niech wyznaczają kolejne litery abecadła - gdy zabraknie liter alfabetu można zastosować dwuznaki czyli sz, cz, ch...
podsumowując co za idiota wymyślił linię z kolejnymi literami . odpowiedź idiota

ponad milion ulotek
żadna nie dotarła
a Miasto Łódż ma 700-800 mieszkańców

Proszę o rozpatrzenie jeszcze raz, kursu autobusu 68 który kursował po ul. Matek Polskich.Po zmianie mamy tylko jeden autobus 62 ,kursujący nawet co 30 minut .

Dlaczego zabrano 68 które jeździło do ul.Sczanieckiej teraz tylko zostało 62 ,które kursuje co 20minut. Natomiast koło szpitala jadą 3 autobusy 70,75a ,93 kto to wymyślił.

Jest 03.04.2017 godz. 14.52, czyli 37 godzin od momenty wprowadzenia "rewolucji". Więc pytam, gdzie jest informacja na temat rozkładu jazdy w internecie ( nie chodzi o trasy przejazdu a o czasowy rozkład jazdy). Czyżby informatycy zastrajkowali?, czy po prostu urzędnicy zaspali?. Co jest najbardziej prawdopodobne. A informacja wizualna na przystankach, informacja w skrzynkach pocztowych? Gdzie te zapowiadane obietnice?
Mimowolni uczestnicy tej "rewolucji" czyli pasażerowie, czekają na rozliczenie przez władze Miasta tych chwalipiętów,nieudolnych "urzędasów", którzy wprowadzili taki chaos komunikacyjny w Łodzi bez żadnych konsultacji społecznych, bez orientacji na co liczą pasażerowie.

miało być korzystnie

Ano właśnie tylko dla kogo? czas dojazdu zdecydowanie dłuższy, koszt większy a bałagan literowy który miał zniknąć A,B,C trwa nadal, czy faktycznie jest tyle linij że brakuje oznaczeń, może być "0" albo 100 a po co te wspólne trasy i abc po prostu następna kompromitacja łódzkich urzędasów i ich doradców

ale jazda

Proszę podajcie do publicznej wiadomości kto tak faktycznie jest autorem tych bzdurnych rewolucji i ile zgarnął lub zagarnęli kasy bo specjalistów pewnie było wielu tylko żaden zapewne a tej komunikacji nie korzysta a my pasażerowie chciliby śmy ich poznać i zaproponować im wspólną podróż na wszystkich tych zaprojektowanych rewelacyjnych trasach i przesiadkach

W jaki sposób mam dostać się z Widzewa na Zjazdową do pracy na godzinę 5:00???????????? Według starego rozkładu autobus był 4:20 więc na spokojnie zdążyłam a według nowego 4:59 !!!!!! Czy ktoś pomyślał o ludziach zaczynających pracę wcześniej niż o 8 ???????

Wczoraj jechałem 9 do Konstantynowa. Oczywiście musiałem się przesiąść no bo jakże inaczej mogłoby być. Wysiadłem koło zoo i okazało się, że 43 odjechało minutę temu. Musiałem czekać pół godziny na kolejne 43. Szukają frajerów?

Dlaczego potracili mi 10% jak oddawałem migawkę? Nie pasuje mi teraz połączenie i nie będę się 3 razy przesiadał jadąc do pracy. Nie wywiązali się z umowy jaką zawarłem, a teraz jeszcze mam za to 10 % zapłacić. to jest łobuzerstwo. Wolę samochodem teraz jeździć.

z ronda Inwalidów (Widzew) na rondo Solidarności jechałam dziś 55 minut (do pracy). Tramwaj nr 8 nie przyjechał, tramwaj nr 9 i autobus nr 70 pękają w szwach. Ww kursują z częstotliwością co 13 minut (również 9 zastępująca dodatkowo 85 i przy wydłużonej trasie).
Mam wykupioną migawkę. Pytanie moje brzmi - jak można wyegzekwować od MPK zwrot kasy za wykupioną migawkę w przypadku ewidentnego w tym momencie nie wywiązania się MPK z umowy?

ELŻBIETA

CZYM MAM DOJECHAĆ DO PRACY NA GODZINĘ 5 30 NA KASPRZAKA-DREWNOWSK

no to będziemy mieli wielkie G....

Dlatego też w następnych wyborach samorządowych podziękujemy koalicji PO-SLD i zagłosujemy na "dobrą zmianę" czyli na Prawo i Sprawiedliwość..

Ta "super mapka", którą dostalam przy zakupie 90 dniwego biletu, jest tak czytelna, ze aż strach! Trzeba mieć sokoli wzrok, albo lupę!
Może należało zrobić jakieś konsutacje, a potem dopiero rewolucję!
Skoro tylu pasażerów jest przeciw, to chyba o odtrąbienu sukcesów(które dopiero mają być) nie można mówić.
O cenie biletów, zwłaszcza 90 dniowego nawet nie wspominam, podwyżka o 33 pln to szał....
A te przesiadki to dla naszego dobra, żeby pracował mózg i były sprawne nogi...a także rozwijało się słownictwo:)))

M.osci P.anowie K.urde. kto to wymyslił ,musiał mieć kiepski sen i być na solidnym kacu,takiego burdelu to dawno nie było w Łodz,czy ktoś pomyslał o starszch i ci co jadą do pracy ,tym baranom wydaje się że wszyscy jeżdżą samochodami.niech chociaż raz Zdanowska przejedzie się komunikacią!!!!!!!

Krystyna

A czy cale te MPK i inne osoby odpowiedzialne za cały ten bałagan wzięły pod uwagę, starsze osoby które będą zmuszone przesiadać się a p. Zdanowska niech nie będzie taka mądra bo sama jeździ służbowym samochodem , a każe się przesiadać z tramwaju na tramwaj albo z autobusu na autobus, albo jeździć rowerem lub taksówką , ale nie bierze pod uwagę ludzi starszych , schorowanych którzy przede wszystkim tacy pozostali w Łodzi. A np. osiedla Koziny zostały pozbawione połączenie z pl. Barlickim bo tylko 65 będzie tam dojeżdżało które zawsze jest załadowane , a 7 jeździ bardzo rzadko i tylko 1 wagon może w ogóle skasujcie wszystkie połączenia i niech cała te MPK przestanie istnieć bo jak można było zrobić taka rewolucję ,MPK żyje z Nas pasażerów a nie odwrotnie i powinno być dla nas. Co chcecie zarobić na naszych przesiadkach , nie uda się bo wystarczy że my zbojkotujemy wasze rozkłady przez m-c i MPK przestanie istnieć , a chyba do tego dojdzie, już się umawiamy aby nie jeździć przez 1 m-c żadnymi środkami MPK.

oburzony

panie sobieraj, czy pan wie o czym pan mówi? problemy ekonomiczne mpk nie mogą być rozwiązywane kosztem pasażerów, po to są inne narzędzia. po co autobus czy tramwaj ma jeździć częściej ale z przesiadką, bo ostatecznie do celu dojadę później i drożej. a jeśli doliczyć koszty tych zmian, również koszty społeczne, to ta pseudo rewolucja w komunikacji miejskiej zda się psu na budę. poza tym po co te zmiany dla innej zmiany, o której już się mówi, że będzie za kilka miesięcy. Czy te rewolucyjne zmiany w transporcie miejskim wymyślił bezduszny komputer, któremu zadano do wykonania pomysły urzędników bez uwzględniania wszystkich ważnych dla pasażerów parametrów, czy wymyśliła to chora głowa jednego lub kilku urzędasów.

oszukiwany łodzianin

Ludzie którzy tworzyli tą rewolucje najwyraźniej swoją prace zaczynają od godziny 8:00, bo zapomnieli o tych, którzy zaczynają o 5:00-5:30. Przykład; linia nr. 2 . Przystanek ul. Zachodnia/Więckowskiego, kierunek Teofilów. W starym rozkładzie pierwszy kurs w tygodniu 4:14. Po nowemu 5:04! 50 minut później! Szok!!

jagodaGość

Jak mam dojechac do pracy w sobote/Jezdzilam autobusem77. Mieszkam na ul.Tylnej a pracuje na Fabrycznej przy Przedzalnianej? Kupilam migawke na 3 m-ce a zostana mi wlasne nogi.Bardzo dziekuje za takie udogodnienia.Na ul.Kilinskiego mamy dwie linie tramwajowe, ktore dubluja sie trasami.Dlaczego zadeb tramwaj nie skreca w Pilsudskiego i nie jedzie Al.Kosciuszki na Radogoszcz?Czy autorzy rewolucji komunikacyjnej korzystaja z komunikacji miejskiej czy tylko z wlasnych lub sluzbowych samochodow?

proszę mi podac dobry dojazd do strykowa aby zdazyc na 6 rano do pracy polaczenie jest fatalne 60c pierwsza odjeszcza 4.10 w strykowie iest o 5 trzeba czekac 1 do pracy natomiast drugi jest 4.50 co nie zdazy się na 6 kto to wymyslil takie bzdury medal za pomyslowosc

aa

niech sobie urzędasy sami jeżdżą teraz komunikacją miejską bo dużo ludzi niema jak dojechać do pracy albo nie ma dobrego połączenia to na dodatek w niedzielę rano niema jak dojechać na 5 do pracy masakra !!!!!!!panie hanno ludzie też pracują w niedziele

Szkoda że nie ma połączenia do Koluszki. Miałbym z górki do narzeczonej

świetnie zwiększy się częstotliwość tramwajów :)- planują jakieś mijanki na torach?? W przypadku jakiejkolwiek awarii stoi cała piękna nitka tramwajowa w centrum. Cudnie brawo teoretycy ...................

Mpkpatologia

I gdzie te wasze zasrane rozkłady? Patologia

Cała ta niby rewolucja to największy bajzel i bałagan tak dla obsługujących jak i dla użytkowników

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką