Logo Radio Łódź

Kampania "Autyzm. Chcemy być sobą"

Łódzka Fundacja "JiM" zainaugurowała kampanię społeczną "Polska na niebiesko". Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem "Autyzm. Chcemy być sobą".

(Fot. JiM )

Częścią kampanii jest publikacja raportu o sytuacji młodzieży i osób dorosłych z zaburzeniami rozwoju w Polsce. Prezes Fundacji "JiM" Tomasz Michałowicz tłumaczy, że ponad 60% osób z autyzmem akceptuje swój stan. - Mówią, że nie chcieliby się zmieniać - zapewnia prezes. - Podkreślają, że "bycie normalnym jest strasznie nudne", a dzięki zaburzeniu są bardziej wrażliwi. 

W raporcie zebrano wypowiedzi i doświadczenia 180 osób. Współautorka opracowania Paulina Szymańska podkreśla, że kampania zwraca uwagę, iż problem autyzmu nie dotyczy tylko dzieci. - Autyzm dziecięcy może mieć osoba, która ma nawet 40 lat i więcej - mówi. - Chorym nie pomagamy w ten sposób, że za nich rozwiązujemy problemy. My dajemy im narzędzia i uczymy ich samodzielności. Społeczeństwo powinno poznać specyfikę ich funkcjonowania i zaakceptować odmienność. 

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu przypada 2 kwietnia. W ramach kampanii "Polska świeci na niebiesko" w ponad 20 miastach zostaną uruchomione specjalne punkty informacyjne dotyczące autyzmu.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką