Logo Radio Łódź

Co dalej z najdłuższą linią tramwajową w Polsce?

Mniejsza częstotliwość kursów i wydłużenie podróży - takie zmiany czekają niebawem pasażerów tramwajów 46 do Ozorkowa.

(Fot. Wikimedia Commons/HuBar)

Dwie godziny - tyle może zająć podróż tramwajem linii 46 ze ścisłego centrum Łodzi do Ozorkowa. W kwietniu czas przejazdu do tego miasta ponownie wydłuży się z powodu złego stanu infrastruktury. Równocześnie zmniejszy się częstotliwość kursów z 20 do 24 minut. To może świadczyć o powolnym zamykaniu tej jednej z najdłuższych i najstarszych linii tramwajowych w Europie. - Pomysł, żeby z powodu reformy w Łodzi zmieniać częstotliwość tramwajów na gorszą, to jest nieporozumienie. Obawiamy się, że kolejne ograniczenia na liniach podmiejskich spowodują odpływ pasażerów. Będą się oni przesiadać do samochodów i autobusów. Wtedy będzie można policzyć napełnienie pojazdów i sprawdzić, że linia jest nieopłacalna, a następnie ją zamknąć - alarmuje Adam Rembak ze Stowarzyszenia na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim:

Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi zapewnia, że linii likwidować nie zamierza. Trwają rozmowy przedstawicieli władz Łodzi z samorządami, przez które przebiega linia. Włodarze zastanawiają się skąd pozyskać pieniądze na gruntowny remont trasy od Helenówka od Ozorkowa.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką