Logo Radio Łódź

Nowa siatka połączeń. Mieszkańcy Janowa: "Nie chcemy autobusu pod oknami"

Mieszkańcy Janowa w Łodzi protestują przeciwko nowej siatce połączeń komunikacyjnych.

(Fot. Piotr Krysztofiak)

Od kwietnia wąską ulicą Podbipięty będzie przejeżdżało kilkadziesiąt autobusów dziennie. Mieszkańcy zwracają uwagę, że po zmianach nie będzie gdzie zaparkować samochodu i zmniejszy się bezpieczeństwo. - Autobus ma nam przejechać pod oknami w ciągu doby 180 razy - skarżą się mieszkańcy. 

Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska jest przekonana, że zmiany w komunikacji miejskiej, również na Janowie są potrzebne. - Chcemy wprowadzić taką siatkę połączeń i wrócić do rozmów po pół roku czy 9 miesiącach, bo po tym okresie będziemy widzieć czy zmiana była dobra czy zła - dodaje/ 

W pomoc mieszkańcom chce włączyć się przewodniczący rady miasta Łodzi Tomasz Kacprzak, który w tej sprawie skierował dwie interpelacje do prezydenta Łodzi.

Posłuchaj i dowiedz się więcej: 

ZDJĘCIA, NAGRANIA VIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU 
ZNAJDZIESZ W DZIALE "WIADOMOŚCI". KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.

Krzysiek

Do Mieszkańca
Może jesteś mieszkańcem, ale nie Janowa, skoro na zdjęciu widzisz ulicę Zagłoby....
To jes ulica Podbipięty, patrząc w kierunku północnym.

Czy jest jakaś grupa protestujących, do których można się przyłączyć?

Janówka

Na zdjęciu jest ulica Podbipięty,!!!!!! w rzeczywistości jest szersza. Tutaj jest poprostu nie odśnieżona.....

Gość 1

Prawda jest taka że osiedle Janów nie jest zaprojektowane na obsługę autobusów, wąskie ulice, brak miejsc parkingowych,może tylko Zagłoby się nadaje do obsługi komunikacji.
Ci co uważają naszą okoliczną zieleń za sraj laski nie spadają skąd przybyli.

Zabrać wieśniakom komunikacje

PRAWDA jest taka ...

Nie widziałem w okolicy żadnych obsranych lasek, może pomyliło ci się z jakąś meliną. Mam propozycję: w Castoramie są tanie przęsła i można z tego zrobić porządne ogrodzenie, które jak widzę jest wyznacznikiem statusu społecznego. Wtedy wszyscy będziemy po jednej właściwej stronie. Nie tak dawno duża część starszego osiedla na ulicy Ketlinga ogrodziła się i dołączyła do bogoli, więc można. Weźcie się do roboty i nie bójcie się tych 300 metrowych spacerów.

mieszkaniec

Zdjęcie może wprowadzać odbiorców w błąd ponieważ nie przedstawia ulicy Longinusa Podbipięty, która jest 4 x węższa od pokazywanej ulicy Zagłoby!

Podaj przykłady z Łodzi, jest jeden, gdzie wina przechodnia, a w drugim ucierpiało auto. Za to z powodu aut ile osób rocznie ginie w Łodzi, hę?

Są problemy z pętlą na Dellu i jej przepustowością oraz frekwencją na tym odcinku, stąd obcieli połowę kursów. Ruszcie tyłki do tramwaju to kursy przywrócą proste. Nie są dnem bo nasze pokolenie i naszych rodziców biegało w Łodzi między Ikarusami i Jelczami i jakoś żyjemy. A część mamisynków boi się o swoje dzieci...nie boicie się puszczać je między autami a boicie między autobusami? To chyba jakaś kpina. Z kogo robicie idiotów? Ile to wypadków spowodowały autobusy w Łodzi? Chyba zero. Za to już nie jedna matka grzebaładziecko przez pijanego kierowcę auta.

Ja natomiast zastanawiam
się, kto będzie teraz tracił tak cenny czas na eskapady busem po osiedlowych uliczkach. W czasie wyznaczonym na powolny objazd uliczkami Janowa, pokonam ogromy odcinek trasy tramwajem do pracy wraz z przejściem do tramwaju. Zastanawia mnie za to z jakiego powodu tak dobrze rozplanowane połączenia tramwajowe mają być zabrane. Po co więc ta modernizacja i tyle pieniędzy wyrzuconych w błoto? To też waszym zdaniem oszczędność? Osobiście nie znam żadnej osoby, która popiera ten pomysł, choć teraz widzę, że są zwolennicy. Sprawa tak mocno jak innych mieszkańców mnie nie dotyczy, bo autobus nie będzie jeździł bezpośrednio obok mojego miejsca zamieszkania, ale nie widzę zasadności tej "modernizacji". Spokojne miejsca wyznaczone do przyjemnych spacerów będą zakłócane jadącymi autobusami (obok park, lasek na Maćka z Bogdańca). Ludzie chodzą tam z dziećmi na spacery, zrelaksować się, dzieci jeżdżą na rolkach, rowerach. Janów jest za mały na takie połączenia. Jak nie szkoda komuś tracić czasu na takie wycieczki? To nie ma sensu. To jest takie eko? Skoro zwolennicy za argument podają ekologię, niech jak ja używają nóg i rowerów. Widać na tym rozwiązaniu skorzystają jedyne jednostki, które chyba nie wiedzą do czego służą nogi - wychodzą z bloku do pracy i z pracy najlepiej do salonu. Do tej pory (kilkanaście lat) moja administracja pasów przy żadnej furtce nie potrafi załatwić - przede wszystkim dla dzieci wychodzących do szkoły. Tak jest na całym osiedlu! Teraz mamy wychodzić wprost pod koła? Wystarczy nam już rozpędzonych idiitów w autach. Rozumiem, że w takim razie powstaną sygnalizacje na uliczkach, chodniki, przystanki. Tego też nie ma wzdłuż osiedlowych ulic. Chyba że bus będzie tylko jechał/lewitował, a mieszkańcy będą machać. Chore. A argument, że ludzie muszą chodzić tyle do przystanku jest śmieszny. Nie chcecie aut ale nóg też nie chce się Wam używać. Ja każdego dnia pieszo odprowadzam dziecko do szkoły (10 minut szybkim krokiem), potem na tramwaj) i każdego dnia się cieszę, że mam poranny trening. Nie wierzę, że ktoś popiera ten pomysł dla dobra ogółu, popiera go jedynie dla własnej wygody. Kolejne wywalanie kasy dla autobusów, które bedą puste. A sarkastyczne wyzywanie ludzi od "bogaczy" mieszkających w zwykłych blokach jest śmieszne. Pozostali mieszkańcy Janowa gdzie w takim razie mieszkają? A dnem są komentarze obrażające rodziców, którzy martwią się o bezpieczeństwo własnego dziecka. Miłość rodzica ma to do siebie, że nawet gdyby dziecko mieszkało w przysłowiowym "raju", to i tak strach o nie pozostanie. Czas i tak pokaże nam jak to rozwiązanie sprawdzi się w praktyce i ilu ma rzeczywistych zwolenników.

A może autobusy pojadą ul. Bilewiczówny zamiast Podbipięty

Mieszkaniec Billewiczówny

A czy ci zbulwersowani protestanci mają akt notarialny dla ulic Podbicięty czy Juranda czy Maćka? Nie, to w czym problem? Skoro oni mogą ją użytkować to mogą i użytkować inni jak im się podoba.

skoro jest rzut beretem to parkuj auto przy hetmańskiej i śmigaj do domu piechotą codziennie. zobaczymy po jakim czasie ci sie znudzi panie dobra rada :-) przy okazji będzie "mniej smrodu" jak to mówicie.

Premium okolica z obsranymi laskami bo ci z zamkniętych wyprowadzają swoje psy pod nasze bloki! ale jak autobus to nagle jest ich okolica i oni chcą rządzić. mi codziennie jeździ jeden pod oknem motocyklem przez pol roku ponad 100 na godzine i zyje. to autobusu mam nie przezyc? nie wypowiadajcie sie za wszystkich mieszkancow bo procz paru blokow reszta chce autobusu i nie robi ze swoich dzieci ulizanych zyciowych posmiewisk

PRAWDA jest taka ...

Czyś bogol czyś nie bogol, masz ten sam problem - zupełnie zbędny autobus miejski pędzący przez uliczki twojej spokojnej do tej pory okolicy. Faktu nie zmienia czy masz auto czy nie masz auta, czy masz ogrodzenie czy nie masz bo zawsze mieć je możesz. Do Hetmańskiej jest rzut beretem, bynajmniej nie mam tu na myśli tego moherowego, więc czy nie lepiej zrobić sobie krótki spacer wśród pięknych okoliczności przyrody ....

do Komedia

Krańcówka to typowy łódzki regionalizm. w tym (drugim) znaczeniu tego słowa różnica między krańcówką a pętlą jest mniej więcej taka jak między migawką (też łódzki regionalizm) a biletem okresowym. Więc nie wiem czego miał się nauczyć radny Kacprzak...

Gość1 do Gość

"rozumiemy"... czyżby jakaś schizofrenia? Mam nadzieję że nie, i że po prostu siedzicie w wiele osób przy jednej klawiaturze...

nie odniesiesz bo nie umiesz, rozumiemy

TAK DLA AUTOBUSU NA JANOWIE!

Gość - do hehe

Polecam czytać ze zrozumieniem. czy jest napisane że mi przeszkadza? Do pozostałej części wypowiedzi przez litość się nie odniosę.

radny Kacprzak nauczył się już odróżniać pętlę od krańcówki? a przeciwnicy autobusów przestali już wygrażać zwolennikom namierzeniem i pobiciem jak Pan Marcin sławetny?

skoro słychać taksówkę to czemu autobus Ci przeszkadza? mi nie choć mieszkam na Maćka, mam małe dzieci, nie sądzę ze staną sie ulomne od autobusu pod oknem :-) niestety robicie z siebie jakieś życiowe mameje i ze swoich dzieci. Warto sprobować czasem odlozyc auto, wsiasc w autobus i zobaczyc, ze mozna nawet na impreze dzieki temu isc, taka prawdziwa, po polsku ;-)

Sio mieszkam blisko Janowa, mam tam rodzinę, zapewne stać mnie na kilka mieszkań w blokach i jeszcze lepsze auto niż mam, ale uważam że autobus nikomu nie zaszkodzi :) Serio nie potraficie wyminąć autobusu nawet na wąskiej uliczce? Bo o tekstach, że dzieci zginą na rowerze to nie chcę nawet mówić. Faktycznie, posiadać 10-letnie auto w dieslu to bogactwo :-)

Jakie to smutne; że z ludzi wychodzi teraz tyle zawiści i jadu! O jakich bogaczać mowa? Z blokow? Tylko dlatego, że są to nowsze bloki od waszych? Albo nazywanie samochodziarzami? A cóż to za wielkie bogactwo ten samochód? Wychodzą z ludzi kompleksy i zawiść, nic więcej. Ja korzystam z MPK codziennie ale to nie znaczy , że mam mieć autobus pod samym blokiem. To jest dopiero wygodnictwo!

Na pewno dzięki autobusom bezpieczeństwo nie wzrośnie. Dowód jest bardzo prosty. Przez ulicę Maćka z Bogdańca przejedzie codziennie dodatkowe 150-200 autobusów, przy czym pierwszy z nich około godziny 5-6 rano a ostatni około godziny 23. W weekendy tych autobusów będzie mniej (tylko jedna linia) ale i tak trzeba się liczyć że będzie ich około 60-80. Analogiczny dodatkowy ruch będzie na ulicy Podbipięty. Ruch samochodowy po tych ulicach w związku z tym, że pojawią się na nich autobusy nie zmaleje zbyt mocno - jak dobrze pójdzie będzie nieco niższy tylko w godzinach rannych i popołudniowych. Warto zauważyć że pomiędzy godziną 10 a 16 tymi uliczkami jeździ bardzo mało samochodów. Ale teraz regularnie, co 12 minut będą nimi jeździć autobusy. Również w weekendy.
Jeśli per saldo ruch kołowy na tych uliczkach będzie większy to i szansa na wypadek drogowy jest większa (zwykła arytmetyka+logika). Niezależnie od tego czy winę za kolizję poniesie kierowca samochodu, autobusu, rowerzysta czy pieszy, sumarycznie większa liczba wypadków = mniejsze bezpieczeństwo. Hałas generowany przez autobusy zależy od stanu technicznego pojazdu (nie oszukujmy się że na tych liniach będą same nówki sztuki) i subiektywnie - od hałasu generowanego przez otoczenie. Najbardziej słyszalne będą autobusy poranne i późnowieczorne. W tych godzinach przy otwartych oknach słychać nawet taksówkę

Pan radny nie odróżnia pętli od krańcówki.

Bezpieczenstwo dzieci? Autobus je zabije a auto nie? Co za kpina.

A dlaczego spytano tylko bogaczy? Ja nie chcę ich śmierdzących i hałaśliwych aut na Macka. Tu wbrew pozorom mieszka masa zwolenników tylko krzykacze bez argumentów są slyszani. Prawda jest taka, że jedyny argument na nie to wąskie uliczki. Innych nie ma. Gadanie że autobus smrodzi i hałasuje to dno. A wy co robicie autami? Penderecki gra zamiast silników? Bogaci chcą decydować za resztę.taką oaza zieleni ze wasze psy sraja za płotem zamkniętego osiedla a posprzątać nie ma komu.

Janów chce autobusu

Autobus wam.przeszkadza a auta nie? A sorry bo sami nimi jezdzicie...

Chcemy na Janowie autobus. To bogacze z zamkniętych osiedli z autami nie chcą.

mieszkanka Janowa

Pani prezydent proszę wziąć pod uwagę , że reprezentuje Pani wszystkich Łodzian i proszę nie uszczęśliwić na siłę mieszkańców Janowa. Chce Pani ponownie kandydować na stanowisko prezydenta to przy takim bezwzględnym podejściu do mieszkańców straci Pan naszei głosy i cały szacunek.

Przy wjeździe do osiedla są znaki D 40 które informują że pieszy może poruszać się po jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami.

STOP AUTOBUSOM na JANOWIE !

oglądaj 35 - 39 min

http://tvtoya.pl/catchuptv/show/konfrontacje,10579

EPOKOWA ZMIANA na JANOWIE !!!!!!

Panie Bużałek to już nie jest "grupka" osób i niedługo się Pan o tym przekona. Nie dla autobusów wewnątrz Osiedla Janów. Czym odpowie miasto gdy dojdzie do blokady drogi przez wszechobecne w tym miejscu wiewiórki ?

Do gośćkard
Człowieku- Widzew Janów, to nie cały Widzew. Komentarze za, to jak berety moherowe skrzeczące, nic konstruktywnego, tylko- zabrać im, zabrać im....żenada. Janów, to ograniczona ilość mieszkańców, więc to TYLKO Ci ludzie powinni mieć coś do powiedzenia, raptem kilka uliczek. Więc jeszcze raz- Widzew to wielki twór, a Janów to jego część, zapamiętał?? To nich więcej nie plecie.

Gośćkard

to może tak zakończyc komunikacje na Widzewie i spoko?

CiszaSpokój

Pan Bużałek w wywiadzie dla TV Toya (http://tvtoya.pl/catchuptv/show/konfrontacje,10579) stwierdził że wniosek o to by autobus jeździł ul Zagłoby został zgłoszony przez jedną osobę (w konsultacjach brało udział bodajże 35 osób). I tak dzięki jednej osobie wiele osób zostanie uszczęśliwionych na siłę. Na stronie Urzędu Miasta jest też zamieszczony protokół z tych konsultacji- czytając go mam wrażenie, że to co jest proponowane jest sporym wypaczeniem i nadużyciem tego co zostało zgłoszone...

żaklina

Do ZDiT, MPK i prezydent: Zajmijcie się u diabła dojazdem do centrum z Janowa i Olechowa. Jest tragiczny. Zabraliście 98, teraz chcecie zabrać 10tkę. Coś w ogóle do centrum będzie jeździło? Bezpośrednio - inne połączenia mnie nie interesują. To nie XIX wiek. Odetniecie niedługo Olechów i Janów ode reszty komunikacji miejskiej. Masakra. A osiedlowe innowacje sobie darujcie - są to beznadziejne pomysły - majaczenia chorych umysłów. Tu autobus między blokami jest potrzebny jak umarłemu kadzidło. Gdzie, po co i na co to komu? Ja nie chce syfu, smrodu i hałasu. Jakbym chciała, mieszkałabym w centrum. Gratuluję.

Mieszkaniec

Konsultacje były. Może i nie brało w nich udział zbyt wielu ludzi, bo nikt nie był świadomy tego że ktoś wpadnie na taki pomysł. Trudno stało się. Jak pokazuje sytuacja, teraz naprawdę są potrzebne konsultacje. I miasto powinno zapewnić możliwość dialogu gdy problem dotyka sporego grona ludzi. Dla dobra zarówno przeciwników jak i zwolenników autobusu w tym miejscu. Jednocześnie takie rozmowy powinny być przeprowadzone jedynie wśród miejscowej społeczności, nie wśród krytyków, których problem nie dotyczy. Wypadałoby porozumieć się z mieszkańcami przed wprowadzeniem rewolucji i zaproponować konkretne rozwiązanie, wtedy nie trzeba by było robić testów na ludziach. Ten kto chciał mieć cisze i ptaki mieszka na tym osiedlu. Świadomie kupował tu mieszkania zarówno paręnaście lat temu jak i teraz. Idealny kompromis w Łodzi. Optymalna odległość do przystanków, a za oknem odgłosy natury. Za przeproszeniem p. Tomasz Bużałek sam się pogrąża. Jest odzew, że ludzie nie chcą autobusu. Zamiast przeanalizować problem pan z góry opowiada się za jedną ze stron. Mało profesjonalne podejście na pana stanowisku. Droga publiczna? A kto najczęściej użytkuje te publiczne drogi osiedlowe? Czyż nie mieszkańcy osiedla? Pewnie według p. Bużałka przemieszcza się nimi tylko orszak wieszczący, że w Niemczech na podobnych uliczkach autobusy jeżdżą jeden za drugim i każdy mieszkaniec radośnie macha kierowcom będąc zadowolonym z usług transportu miejskiego. Nigdy nie pada deszcz, a w rzekach płynie miód… i uchodźcy są tacy cudowni. Ale tak można pisać i pisać. Tu nie Niemcy, tu Łódzkie osiedle gdzie większość (tak większość, o tym się przekonacie robiąc profesjonalne badanie opinii lokalnej społeczności) nie chce wdrożenia absurdalnych wymysłów urzędników siedzących za biurkiem, ani zwolenników wszelkiej zmiany. Nie zrozumie tego ten, kto nie jest częścią lokalnego życia. Może i intencje były słuszne, ale realizacja nie. Żeby rozwiązanie było dobre to nie znaczy tylko, że trzeba zrobić idealny plan tras autobusów. Emocji mieszkańców nie da się w banalny sposób zamieścić w dokumentacji technicznej. Na szczęście nie zadecyduje o tym facebook, a lokalna społeczność. A jeśli tak się nie stanie… Ludzie stracą nadzieje, że mają cokolwiek do powiedzenia w tym mieście.

Gratuluję pomysłu... Pani Prezydent, czy gdziekolwiek jeszcze autobus jeździ tak wąską ulicą jak Podbipięty, między blokami? Nie przypominam sobie aby gdziekolwiek na Widzewie autobus wjeżdżał w głąb osiedla. Gorkiego, Elsnera, Gogola- gdzie pytam Panią Prezydent- gdzie autobus jeździ wewnątrz osiedla, wąskimi osiedlowymi uliczkami? Wszak tam są dopiero blokowiska a nie jak na Janowie kilku mieszkańców na krzyż...

NIE DLA AUTOBUSU.
NIech ten autobus jezdzi Skrzetuskiego!

Konsultacje byly tylko ze ci ktorzy teraz najwiecej narzekaja poprostu na nie poszli. A pozatym jak ktos chce miec cise i spiewajace ptaki to na wies prosze sie wyprowadzic

Nie pasują autobusy?? To zabrać je całkowicie z Janowa i niech chodzą pieszo.

Czy ktokolwiek przeprowadził konsultacje z mieszkańcami, których dotkliwie dotknie ten absurdalny pomysł ?? Ulica Zagłoby, pierwotnie była przygotowana pod trasę autobusową, ale nie został ukończona od wielu lat. Skąd zatem ten wyssany z palca pomysł, aby jednak puścić dwa autobusy, ta ulicą, po tylko aby przepuścić je wąskimi uliczkami wewnątrz osiedla?? Komu ma służyć ta ponoć pozytywna zmiana, skoro sami mieszkańcu jej nie chcą?? Nieliczna grupa, której to rozwiązanie pasuje, powinna zachęcić władzę Łodzi, (która powinna liczyć się ze zdaniem swoich mieszkańców, bo to oni nadali status władzy urzędnikom, wybierając ich na włodarzy miasta) i puścić rzeczone autobusy wokół starszej części Janowa, bo tym właśnie mieszkańcom pasuje autobus na Janowie.
Miasto sprzedało tereny developerom, w ogóle nie zabezpieczając miejsc parkingowych mieszkańcom, a teraz skutecznie ich pozbawią tych marnych resztek. Czy musi dojść do jakiejś tragedii, z udziałem wielkiego autobusu, w obrębie osiedla, którym poruszają się licznie rodziny z dziećmi na spacery ? Komu przeszkadza tak naprawdę ten sypialniany charakter osiedla, że musi tu wtłoczyć smrodzący i psujący spokój transport lokalny ? Pani prezydent powinna może udać się na osiedle Janów, na rzeczone uliczki i pooglądać je, aby zobaczyć jak niedorzeczny i "uszczęśliwiający na siłę" pomysł ?! Jest wiele osiedli w Łodzi, ze znacznie większymi odległościami do komunikacji miejskiej i nikt nie wpadł na tak idiotyczny pomysł, aby wpuszczać w wąskie, spokojne uliczki autobusy, do tego kursujące bezsensownie często ! Wielka inwestycja została poczyniona w postaci linii tramwajowej na Janów i Olechów, a częstotliwość tramwajów ma zostać ograniczona, ale w to miejsce wpadł idiotyczny pomysł, wpakowania nam w osiedle niechcianych autobusów. Czy tam ktokolwiek w ogóle logicznie myśli ? Śmiem wątpić .

Nie inaczej na Łanowej na Teofilowie.Zamiast powietrza,przez okna wpadną spaliny.

Uliczka jest tak wąska ze zeby przejechać samochodem to trzeba jeździć na zakładkę
Od pierwszych cieplejszych dni az do pierwszych większych opadow śniegu droga jets tez drogaą dla jeżdżących na deskach, hulajnogach, rolkach itp dzieciaków.
To ulica stała sie naszym deptakiem a dzieciaków jest na niej mnóstwo.

wieża_widokowa_widzew

Jak mi pod oknem postawili przystanek i przenieśli 85 to niewiele miałem do gadania, radny też się nie zainteresował....
Po jakimś czasie stwierdziłem, że jednak wygodnie, że są dość często sytuacje kiedy korzystam.

Jesteśmy oburzeni jako mieszkańcy Janowa tym, co nam chce się zgotować
Nie zgadzam się, by moje ciche i czyste dotąd osiedle zostało zakopcone spalinami, a dzieci nie mogły bawić się bezpiecznie. Gdzie mamy parkować samochody? Kupiliśmy tu mieszkania, bo to osiedle było dotąd oazą ciszy i spokoju.
Z całą pewnością będziemy protestować do skutku. Nie życzę sobie być królikiem doswiadczalnym w ramach eksperymentu.

Janina Kowalska

Brawo mieszkańcy Janowa! W pełni was popieram. Nie dajcie sobie wmówić, że hałas i smród za oknami to „dobra zmiana”. To osiedle to zielona oaza ciszy i spokoju. Zawsze chciałam mieszkać w tej części Łodzi ze względu na to. MPK – tak, ale nie w środku osiedla! "Dzieci są w całym mieście". To chyba nie wymaga więcej komentarza. Nie przejmujcie się obraźliwymi wypowiedziami przeciwników. Jest ich tak mało, że szukają „lików” w Kazachstanie. Lokalnie jest Was więcej. Pokażcie jak liczna jest wasza "grupka". Trzymam kciuki, by Wam się udało!

×
Przetarg na budowę S14 na odcinku Teofilów-Słowik unieważniony? Ostatni z oferentów ma czas do 16.11, by uzupełnić dokumentację. Wszystko wskazuje na to, że tego nie zrobi i tym samym odstąpi od podpisania umowy | Łódź z rekordowym budżetem w 2019 roku. Władze Łodzi zapowiadają, że w przyszłym roku dochody mają sięgnąć prawie 4,5 mld zł, a deficyt 227 mln | 700 pracodawców na targach Pracy i Praktyk w Hali Expo w Łodzi. Absolvent Talent Days potrwają do godz. 16 | Do godz. 15. zablokowana może być droga krajowa numer 91 w łódzkim. W miejscowości Koryta bus zderzył się z koparką. Jedna osoba została ranna. Droga na 306 kilometrze między Łęczycą a Krośniewicami jest zablokowana. Policja wprowadziła objazd krajową 60 przez Topolę Królewską i Witonię do Kutna, a stamtąd krajową 92 do Krośniewic | W Łodzi zapłacimy więcej za wywóz śmieci. Miasto zapowiada, że od stycznia, za odpady nieposegregowane trzeba będzie zapłacić aż 22 zł, a za segregowane 13 zł za osobę | Agnieszka Radwańska zakończyła karierę! Polka poinformowała o swojej decyzji na Facebooku | Do bełchatowskiego szpitala trafił pijany dwulatek. Dziecko miało we krwi 1,8 promila | W czwartek Komitet Polityczny PiS zatwierdzi kandydatury na marszałków sejmików województw |
Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką