Logo Radio Łódź

Jak po 2 kwietnia pojadą tramwaje i autobusy? Szczegóły nowej siatki połączeń

Zarząd Dróg i Transportu odkrywa kolejne karty ze szczegółami, jak będzie wyglądała nowa siatka połączeń komunikacji miejskiej w Łodzi. Kilka dni temu dziennikarze zobaczyli mapki i rozrysowane propozycje - teraz znane są już konkretne przebiegi poszczególnych tras.

Przystanek Centrum będzie punktem integrującym ruch na trasach wschód-zachód i północ-południe. (Fot. Sebastian Szwajkowski)
Nowa siatka połączeń - wykaz linii 674 KB
Nowa siatka połączeń - szczegółowy wykaz tras poszczególnych linii tramwajowych i autobusowych, dziennych i nocnych

Nową siatkę połączeń autobusowych i tramwajowych łódzki magistrat zaprezentował 12 stycznia. Od 2 kwietnia wiele się zmieni, urzędnicy wliczyli, że komunikacja miejska pojawi się na nowych 40 kilometrach dróg. Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska przekonywała, że rewolucja jest konieczna, ponieważ od 2001 roku, gdy wprowadzane były ostatnie modyfikacje, zmieniły się potrzeby mieszkańców.

- Miasto podzielono na 12 rejonów, z jednym punktem integrującym ruch - wyjaśniała Hanna Zdanowska. - Tym punktem będzie centrum przesiadkowe, zwane "Stajnią Jednorożców", tam będą się krzyżowały dwie główne trasy przejazdowe przez miasto - wschód-zachód i północ-południe.

Nowością będzie stała 12-minutowa częstotliwość kursowania pojazdów - dodawał Tomasz Bużałek z Biura Strategii Miasta. - Z taką częstotliwością pojadą wszystkie tramwaje i około 30 linii autobusowych.

O szczegółach związanych z nową siatką połączeń komunikacji miejskiej, w programie "Gość Po 8", opowiadał Maciej Sobieraj z Łódzkiej Inicjatywy na Rzecz Przyjaznego Transportu.

ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU 
ZNAJDZIESZ W DZIALE "WIADOMOŚCI". KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.

Łodzianka z osiedla na Marysinskiej

Dlaczego mieszkancow Starych Bałut i Dołów pozbawia się bezpośrednich polaczen z Widzewem i Olechowem wycofując polaczenie autobusowe 85 , 64 i tramwajowe nr 3. Mieszkancy tych osiedli maja już i tak utrudnione przemieszczanie się do centrum i na Teofilow a teraz jeszcze dojdzie brak bezposr.polaczenia z Olechowem i Zarzewem po zmianie tras 85,64 i tramw.3. Po co i dla kogo sa robione tak drastyczne zmiany w komunikacji miejskiej???!!!
Czy ktoś zastanowil się jak bedzie przebiegalo mijanie się autobusow na wąskiej osiedlowej ulicy Szklanej która ma zniszczona nawierzchnie a na poboczach stoja auta prywatne ze względu na brak zatoczek parkingowych!!! Dlaczego autobusy nie moga nadal jezdzic szeroka ulica Marysinska i Inflancka a nie Franciszkanska i Szklaną gdzie będą zaklocac spokoj osob mieszkajacych w okolicznych blokach a dzieci chodzące do szkoły będą narażone na większe niebezpieczeństwo na tej malej uliczce .
Może ktoś pojdzie po rozum do glowy i przemysli jeszcze te zmiany które będą tylko utrudniać zycie ludziom starszym i dzieciom !

Łódzka linia 7 na Śląską i 41 na Lodową

Szkoda, że takie duże osiedle jak Dąbrowa traci liczbę kursów, a mniejsze zyskują. Na fragmentach Dąbrowskiego i Śmigłego-Rydza będzie tylko jedna linia co 12 minut czyli 5 odjazdów na godzinę, a jeszcze w 2011 było 10 odjazdów na godzinę. Zarzew dostaje powtórkę linii 3 a to nie rozwiąże problemów tego osiedla. Najlepszą opcją byłoby skierowanie linii 7 przez Dąbrowskiego na Śląską, a linię 41 przez Przybyszewskiego na Lodową.
Nie są to jedyne miejsca które tracą bo jest ich wiele np. Legionów zamiast 4 odjazdów na godzinę (1x 43 i 3x 46) będzie tylko 2,5 (linia 43 co 24 minuty). Starowa góra dostanie tylko 56, które odjedzie kilka razy na dzień. Ruda Pabianicka będzie bez linii 17 w weekendy.

Zapraszamy do odwiedzania nas na Facebooku
Łódzka linia 7 na Śląską i 41 na Lodową
https://www.facebook.com/%C5%81%C3%B3dzka-linia-7-na-%C5%9Al%C4%85sk%C4%85-i-41-na-Lodow%C4%85-406970609646255/

Łodzianka z osiedla Widzew - Wschód

Witam Proponowanej lista ze zmianami w komunikacji miejskiej obowiązującej od 2 kwietnia jest nie do przyjęcia!!! W tej sprawie rozmawiałam telefonicznie prze 2 dni z osobami odpowiedzialnymi za taką zmianę.Proponowane zmiany są jednym słowem " koglem moglem " w całej Łodzi.Jestem osobą wcześnie urodzoną i przeżyłam już nie jedne rządzące rządy.Tego jeszcze do tej pory nie było ,aby całą komunikację miejską wywracać do góry nogami!!! Osoby do których wykonywałam telefony, odpowiadały mi,że nie da się już nic zrobić!! .Nasza Pani Prezydent Zdanowska wszystko zatwierdziła i jest to nie do ruszenia!!!! Zastanawia mnie jedno po co były wykonywane tak drogie remonty na terenie Widzewa-Wschodu skoro to poszło to w błoto!!!Zabrano nam autobus linii 64 ,który łączył ogromny szpital Centrum Medyczne,Szpital Psychiatryczny, Poradnie Stomatologiczną i Szkołę Specjalną mieszczącą się w tej okolicy.Dzisiejsza rozmowa też nic nie dała!!! Mam męża inwalidę bez bez nogi. Moi sąsiedzi wożą dzieci w tą stronę dotyczy to ul.Czechosłowackiej - Niciarnianej. Telefoniczne Pan ten oznajmił mi,że mogę korzystać z tramwaju aby się przesiąść na wybrany autobus.Osoba ta nie zadał sobie trudu aby sprawdzić,że komunikacja tramwajowa ta nie jest dostosowana do przewożenia osób chorych niepełnosprawnych !!! Tramwaje te nie są liniami niskopodłogowymi!!Nie zastanowił się co ma zrobić opiekun przewożący chorego na wózku inwalidzkim.Stał ciągle przy swojej decyzji ! Proponował mi przejechanie kilku przystanków tramwajem. Zapytałam Pana co dalej zrobić z chorym na wózku na moście przy.ul.Przybyszewskiego!!! Przesiadka na autobus linii 64 nie jest on dostosowane dla inwalidów na wózkach l!!Co wtedy ma zrobić opiekun kiedy zabraknie któregoś dnia mu siły!!Spuścić go po schodach!!Tak samo będą miały matki z dziećmi niepełnosprawnymi kiedy i one pewnego dnia też odmówią posłuszeństwa w dalszej drodze?Most na ul.Przybyszewskiego jest w wstanie fatalnym!!Ale cóż- kto myśli o nas i dzieciach chorych!!Przed 40 laty gdy wprowadzaliśmy się na osiedle Widzew-Wschód jeździł tu tylko jeden autobus linii 64.Z upływem czasu zaczął jeździć tramwaj linii3 a później inne tramwaje.Życie nasze się poprawiało.!Mój mąż gdy się wprowadziliśmy chodził z Ćwiklińskiej na Papierniczą pieszo bo tam pracował!!. Godził się wtedy z tym.Pracował tam 35 lat i nie narzekał. Miał dwie nogi!!!Teraz gdy stał się inwalidą z jedną nogą nikogo to nie interesuje!!!Podsumowując moje wywody prosimy o podanie do publicznej wiadomości nas łodzian ile będą kosztować opracowane i proponowane zmiany!!! Przypuszczam,że nikt takich zmian nie opracował za darmo!!!Dziś po wielu latach nam ludziom z Widzewa-Wschodu zabrano autobusy dziś linii 64,77,85,90 i 91!!! Jest to niegodziwe! Nasze życie na tym osiedlu powinno być ciągle poprawiane a nie utrudniane w komunikacji miejskiej .Powinniśmy iść z duchem i postępem !!Prosimy zadbać o ludzi chorych i chore dzieci i nie utrudniajcie im życia.Liczę , że moje uwagi zostaną zrozumiane!!Prosimy my mieszkańcy osiedli o uzgadnianie z nami wszelkich zmian a nie stawianie nas przed faktem dokonanym! Na przyszłość przy wyborach myślmy jakich ludzi wybieramy do rządzenia naszym miastem aby nas nie krzywdzili złymi pomysłami !! Pozdrawiam i liczę na pomoc.

Widzwianka

Nie odpowiada mi proponowany układ komunikacyjny!Utrudniać będzie nam ludiom wcześniej urodzonym życie w poruszaniu się po własnym mieście.Pokazane w wykazie nowe linie tramwajowe i autobusowe są nie do przyjęcia!Dlaczego autobus 64 nie będzie jeździł z Janowa do Dworca Północnego.Zastanawiamy po co te ciągłe zmiany!Dlaczego ktoś ciągle mąci w układaniu nowych rozkładów a my łodzianie musimy za to płacić!!!Dajcie nam jeszcze trochę pożyć !!Proponowana układ komunikacyjny tramwajowy i autobusowy jest nie do przyjęcia!!

Czy ktoś zastanowił się nad potrzebami mieszkańców Łodzi? Czy są to kolejne zmarnowane pieniądze?

Czy dla ZDiT i p. Zdanowskiej najważniejsze jest ciągle centrum Łodzi i ok. dworca Łódź Fabryczna (na pokaz)? A potrzeby mieszkańców dużych osiedli i osób starszych? Przecież większość osób mieszka na osiedlach. Mam wrażenie, że jest to propozycja opracowana przez osoby, które nie korzystają z komunikacji miejskiej.
Proszę o podanie kosztu opracowania propozycji tych zmian i ew. ich wdrożenia.
Myślę, że w końcu należy rozliczać szczegółowo z wydanych pieniędzy i wyciągać konsekwencje w przypadku niewłaściwie realizowanych inwestycji i innych pomysłów.

To są kpiny. Rany, kto tam pracuje w tym ZDiT... Komu przeszkadzało bezpośrednie połączenie Zgierza z centrum Łodzi? Jedna z najbardziej ruchliwych i zatłoczonych linii, tj. linia 16, została wysłana na Teofilów. Zamiast tego ma być linia 45 wioząca ludzi na Telefoniczną. To są te potrzeby mieszkańców?

Bogusław

Ulica Retkińska na odcinku od al. Wyszyńskiego do Maratońskiej zostanie całkowicie pozbawiona komunikacji autobusowej ponieważ linia 76 pojedzie wewnętrzną Maratońską, Armii Krajowej i al. Wyszyńskiego. W ten sposób ludzie zostaną całkowicie pozbawieni możliwości dojazdu na msze do Kościoła Najświętszego Serca Jezusowego. W roku 2005 specjalnie wybudowano dodatkowy przystanek przy Straży Pożarnej, żeby starsi ludzie mieli łatwiej. Trzeba było nie ruszać linii 76 i zostawić już to 98 do Dworca Kaliskiego i nie byłoby problemu.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką