Logo Radio Łódź

Przedświąteczne zakupy. Warto uważać na chwyty marketingowe

Zdrowy rozsądek i umiar - o te cechy najtrudniej podczas dużych przedświątecznych zakupów. Szczególnie, gdy dyskonty kuszą nas klimatycznym wystrojem oraz przecenami. Podczas odwiedzania sklepów warto pamiętać o tym, by w torbach wynosić jedynie potrzebne rzeczy.

(Fot. Jakub Kaleta)

Psycholog biznesu Alicja Grochowska zwraca uwagę, że specjaliści od reklamy w hipermarketach wykorzystują wszystkie zmysły klientów. Ich celem jest stworzenie klimatu sprzyjającego zakupom. - Z jednej strony jest muzyka, a z drugiej eksperci wpływają na nasze bodźce wzrokowe, stąd liczne dekoracje. Dzięki temu budzi się w nas nostalgia do dzieciństwa. Część centrów handlowych emituje też zapachy przypominające o świętach - zauważa Grochowska.

Ekspertka wskazuje, że sposobem na efektywne zakupy może być uprzednie sporządzenie listy produktów. Istotne jest też, by przed ich kupnem porównywać, pytać i konsultować. - To postawa świadomego konsumenta - dodaje Alicja Grochowska. - Trzeba czytać etykiety - wyjaśnia ekspertka.

Według sondażu Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych przeciętna polska rodzina wyda na organizację Świąt Bożego Narodzenia niemal 1,5 tysiąca złotych.

ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU 
ZNAJDZIESZ W DZIALE "WIADOMOŚCI". KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.

/IAR

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką