Logo Radio Łódź

Realizacja zapisów o parku kulturowym. Reklamy znikają z Piotrkowskiej

W piątek, 29 lipca, ze ścisłego centrum Łodzi powinny zniknąć wielkoformatowe i nieestetyczne reklamy. W życie wchodzą przepisy o parku kulturowym, który obejmuje ulicę Piotrkowską i jej najbliższe okolice.

(Fot. Paulina Stępień)

- Przedsiębiorcy mieli kilka miesięcy na przystosowanie się do nowych zasad, teraz będą musieli ich przestrzegać - wyjaśnia Aleksandra Sztuka z biura miejskiego konserwatora zabytków. - Chodzi nam o reklamy wielkoformatowe, czyli siatki reklamowe, billboardy, banery. Zwracamy również uwagę na kasetony, szyldy i wolno stojące reklamy - wyjaśnia.

Przedsiębiorcy, którzy nie będą stosować się do nowych przepisów mogą się spodziewać kar: mandatów, a nawet skierowania sprawy do sądu. Urzędnicy mają jednak nadzieję, że kary nie będą konieczne. - Zależy nam na współpracy. Pierwszy krok to upomnienie, doinformowanie o zapisach dotyczących parku kulturowego - tłumaczy Aleksandra Sztuka. 

Kolejne przepisy dotyczące parku kulturowego wejdą w życie od nowego roku. Do tego czasu z Piotrkowskiej i przyległych ulic powinny zniknąć wolno stojące budki.

ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU 
ZNAJDZIESZ W DZIALE "WIADOMOŚCI". KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką