Kongres Marki Miasta inauguruje Open Hair Festival w Sieradzu
„Z prądem czy pod prąd” - promocja miast to temat przewodni kongresu.

O sposobach promowania miejsc rozmawiali dziś specjaliści i samorządowcy. Prezes Łódzkiej Agencji Rozwoju Regionalnego zwracał uwagę, że Open Hair jest pomysłem trafionym, ale skierowanym do zbyt wąskiego grona odbiorców. - To impreza dedykowana fryzjerom i osobom, które lubią modę czy stylizację. Trzeba się zastanowić czy przedstawiciele innych gałęzi gospodarki też się tym zainteresują. Nie można budować marki miasta w oparciu o jeden element - przekonywał.
Sposoby promocji miejsc się zmieniają. - Dziś ważne jest wywoływanie emocji, na przykład poprzez imprezy czy gry miejskie - mówił prezes Europejskiego Instytutu Marketingu Miejsc Adam Mikołajczyk. - Jeśli poprzez grę miejską będziemy odkrywać uroki starówki, na przykład w Sieradzu, to wyda się ona bardziej urokliwa niż podobne miejsce w innym mieście, które tylko zwiedziliśmy. To jest angażowanie, coraz częściej wykorzystywane w promocji miejsc.
Władze Sieradza zapowiadają, że nie zrezygnują z budowania marki miasta, której patronuje mistrz fryzjerski Antoni Cierplikowski.