Logo Radio Łódź

Miasto rozwiązuje umowę z Fashion Week. "To jawna antypromocja Łodzi"

Urząd Miasta Łodzi zdecydował o natychmiastowym rozwiązaniu umowy z agencją Moda Forte, która jest organizatorem łódzkiego FashionPhilosophy Fashion Week Poland.

Fashion Week Poland (Fot. Mat. Fashion Week)

To wynik zamieszania finansowego i organizacyjnego przy zakończonej w niedzielę (24 kwietnia), czternastej edycji imprezy. - Okoliczności jakie miały miejsce przy okazji ostatniej edycji naruszyły zaufanie miasta i z tego powodu umowa zostanie wypowiedziana, rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym - tłumaczy Monika Kłeczek, radca prawny w Urzędzie Miasta Łodzi.

Dyrektor Biura Promocji UMŁ argumentuje, że Fashion Week okazał się antypromocją miasta. - Czujemy się oszukani przez organizatorów, którzy zapewniali nas kilkanaście dni przed imprezą, że wszystko jest w porządku, nie ma żadnych zagrożeń. Komornicy na terenie imprezy, czy lawinowo pojawiające się informacje na temat kłopotów finansowych spowodowały, że podjęliśmy działania związane z przeanalizowaniem tej umowy. Przypomnę, że miasto podpisało tę umowę na promocję miasta. Uważamy, że to co się wydarzyło to jest antypromocja, antyreklama miasta Łodzi. Nie możemy akceptować takiej sytuacji - tłumaczy. 

Czytaj także: "Prowizorka i skandal". Radni o 14. edycji Fashion Week w Łodzi

Z kolei organizatorzy imprezy, czyli przedstawiciele agencji Moda Forte wskazują, że problemy z płynnością finansową pojawiły się już w 2014 roku. - My płacimy w tej chwili straszną karę za marzenia, za naszą wizję. Chcieliśmy zrobić imprezę na poziomie europejskim i taką imprezę zorganizowaliśmy. Do miliona wykładanego przez miasto, dokładaliśmy 1,5 miliona. Jeśli nam się nie udawało, tak, jak to się stało w 2014 roku, kiedy wycofał się sponsor na prawie milion złotych, braliśmy kredyty, albo zaciągaliśmy pożyczkę w funduszu inwestycyjnym. Z drugiej strony nie mieliśmy partnerstwa, od dwóch lat nie mieliśmy takiego wsparcia, jakiego oczekiwaliśmy - wyjaśnia Jacek Kłak.

Zerwana umowa zakładała tez organizację jesiennej edycji imprezy. Magistrat zapewnia, że dojdzie ona do skutku, jednak na razie nie wiadomo, kto będzie jej organizatorem. - Łódź była, jest i będzie stolicą polskiej mody. Mogę zapewnić, że natychmiast podejmiemy pracę nad wyłonieniem nowego operatora, który zorganizuje imprezę jesienią. Wierzę, że impreza zbuduje się na nowo, że znów będziemy mieli najlepszą imprezę modową w naszym kraju - przekonuje Wojdak. 

Z budżetu miasta na organizację wiosennej i jesiennej edycji Fashion Week przeznaczono w sumie 2 miliony złotych.

Posłuchaj całego materiału i dowiedz się więcej:

ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU 
ZNAJDZIESZ W DZIALE "WIADOMOŚCI". KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ.

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką