Logo Radio Łódź
1/10

Organizacja ruchu i komunikacji miejskiej na trasie W-Z w Łodzi [MAPY]

Trasa W-Z w Łodzi ma być oddana do użytku w sobotę, 31 października. Wtedy też zmieni się układ komunikacyjny, nowymi trasami pojadą autobusy i tramwaje. Oto zestaw map, które powinny pomóc w odnalezieniu się w tej nowej sytuacji.

Linie tramwajowe w Łodzi od 31 października

Kliknij i pobierz grafikę w dużej rozdzielczości:

Schemat linii tramwajowych ważny po zakończenie prac na trasie W-Z 36,5 MB

Na całej długości trasy W-Z będziemy mogli skorzystać z linii nr. 10, która połączy pętle przy ul. Wyszyńskiego z pętlą Olechów. Linia 10 ma kursować w godzinach szczytu z 6-minutową częstotliwością.

Z Retkini do centrum będzie można również dojechać tramwajami linii 12 i 12A, które połączą Retkinię z ul. Narutowicza i kampusem Uniwersytetu Łódzkiego.

Linia 14 wzmocni połączenie Teofilowa z Dworcem Łódź-Kaliska i skomunikuje to osiedle przez Trasę WZ z Dąbrową.

Linia 8 z pętli Chochoła dojedzie do pętli Lodowa, co pozwoli na połączenie osiedla Widzew Zachód oraz zapewni bezpośredni transport do Centrum.

Linie 9 i 9A od "skrzyżowania marszałków" dojadą do pętli Augustów, co pozwoli skomunikować bezpośrednio Widzew z ul. Narutowicza.

Linia 3 przedłuży swój bieg na Janów i dojedzie do pętli Olechów. Wraz z linią 10 obsłużą zupełnie nowy odcinek linii, a pasażerom ze strefy przemysłowej na Olechowie pozwoli dotrzeć w okolice pl. Niepodległości i do północnej cześć miasta.

Przy Centralu na wspólnym przystanku Piotrkowska-Centrum spotka się dziesięć linii tramwajowych (1, 2, 3, 6, 8, 10, 11, 14, 16, 16A) kursujących na Trasie WZ i na ŁTR. Pozwoli to na łatwą przesiadkę w każdą stronę miasta w jednym miejscu w samym sercu Łodzi.

Przypominamy, że uruchomiony tu zostanie drugi odcinek zupełnie nowego torowiska na ul. Piotrkowskiej od Centralu do ul. Żwirki. Tory na al. Kościuszki (na południe od al. Mickiewicza) i na ul. Żwirki przydadzą się już tylko w razie awaryjnych objazdów.

Przebieg linii autobusowych na Retkini i Widzewie również ulegnie drobnym korektom, tak by obsłużyły osiedla, po których nie jeździ tramwaj, i dowiozły pasażerów do węzłów przesiadkowych.

Szczegóły na mapach. Kliknij poniżej, by przejść dalej:                         

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką