Logo Radio Łódź

Rosną ceny żywności, usług i elektroniki | Ekonomia na co dzień

Na wzrost cen większość konsumentów odpowiada, że zamierzają ograniczyć swoje wydatki. Wskazuje na to najnowsze badane "Corona Mood" przeprowadzone przez firmę GFK, którego wyniki opisuje Rzeczpospolita.

Od maja aż o 10 punktów procentowych do 73 procent wzrósł odsetek osób zapowiadających, że będą kupowały mniej i szukali oszczędności podczas większych zakupów. Zapowiedź oszczędności u progu sezonu świątecznego to dla branży handlowej nie najlepsza wiadomość. Konsumenci w badaniu zapowiadają szukanie tańszych zamienników czy zwracanie większej uwagi na promocje.

W programie także:

  • Pandemia mocno poturbowała branże gastronomiczną;
  • Prawie 870 tys. seniorów otrzymało 14. emeryturę;
  • Rząd przyjął uchwałę w sprawie "Polskiej strategii wodorowej do 2030 roku, z perspektywą do 2040";
  • Ważne decyzje zapadły podczas COP26.

Posłuchaj:

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką