Logo Radio Łódź

Kondycja polskiej gospodarki, niesłabnący popyt na samochody klasy premium, coraz mniej powierzchni biurowych i nowa marka "Orlen w Ruchu" | Ekonomia na co dzień

Na porcję codziennych wiadomości ekonomicznych zaprasza Marcin Pośpiech.

Dziś w programie:

  • Mocne odbicie polskiej gospodarki dopiero za rok
  • Samochodom z klasy premium koronakryzys niestraszny
  • Budujemy coraz mniej powierzchni biurowych
  • Nowa marka na polskim rynku - Orlen w Ruchu.

Międzynarodowy Fundusz Walutowy przewiduje w tym roku powrót Polski na ścieżkę wzrostu gospodarczego i mocne odbicie w przyszłym roku. Rada Wykonawcza Funduszu opublikowała właśnie coroczny raport z przeglądu polskiej gospodarki. Według analityków MFW Polska należy do grupy państw, które w najmniejszym stopni dotknie kryzys gospodarczy wywołany pandemią.

W styczniu Polacy kupili prawie 6 200 nowych samochodów klasy premium - co prawda to o 28 proc. mniej niż w grudniu 2020 roku, ale o półtora procent więcej w ujęciu rok do roku. Najnowsze szacunki przedstawił Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, a liderem w pierwszym miesiącu nowego roku zostało BMW, które wyprzedziło zwycięzcę ubiegłorocznego rankingu, czyli Mercedesa. Na trzecim miejscu uplasowało się Audi. Tuż za podium są Volvo i Lexus. W styczniu w Polsce zarejestrowano ponad 1 800 samochodów BMW - to o 30 procent więcej niż w styczniu 2020 roku.

W 2020 roku w Łodzi powstało 50 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni biurowych - wynika z analizy firmy CBRE. W tym roku powstanie drugie tyle powierzchni. Najwięcej biur w Polsce buduje się w Krakowie, Trójmieście i we Wrocławiu. W sumie w ubiegłym roku przybyło ponad 390 tysięcy metrów kwadratowych nowych powierzchni biurowych. To najmniej od pięciu lat.

Na polskim rynku zostanie uruchomiona nowa marka - Orlen w Ruchu. Będą to punkty gastronomiczne i sieć odbioru paczek dostępne poza stacjami paliw. Członek zarządu PKN Orlen do spraw sprzedaży detalicznej Patrycja Klarecka powiedziała, że nowe formaty sprzedaży detalicznej będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, oferujących przede wszystkim produkty gastronomiczno-sklepowe. W IV kwartale tego roku PKN Orlen chce uruchomić usługę Orlen Paczka. Docelowo ma powstać 10 tys. punktów odbioru paczek.

ARCHIWALNE ODCINKI MAGAZYNU EKONOMIA NA CO DZIEŃ
ZNAJDZIESZ NA BLOGU AUDYCJI

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies. Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu (przeglądarce internetowej) można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Zgadzam się z polityką